ششمین همایش نقش زنان در تداوم انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی برگزار شد
ششمين همايش نقش زنان در تداوم انقلاب و تحقق تمدن نوين اسلامي برگزار شد
به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛

ششمین همایش نقش زنان در تداوم انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی برگزار شد

ششمين همايش نقش زنان در تداوم انقلاب و تحقق تمدن نوين اسلامي به همت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ميناب در سالن آمفي تئاتر شهيد بهشتي اين شهر برگزار شد.
شناسه خبر : 44404 تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، این همایش با حضور حجت الاسلام اصغر متین پور استاد حوزه و دانشگاه از استان قم، حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه میناب، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از روسای دستگاه های اجرایی و استقبال خواهران عضو کانون ها و به میزبانی کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) محله زرکی برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی در این همایش به تبیین نقش تاثیرگذار بانوان در جامعه پرداخت و گفت: زنان کشورمان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، پشتیبانی از دفاع مقدس و در عرصه های مختلف جامعه نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند.

وی با اشاره به نگاه امام خامنه‌ای به نقش زنان، افزود: امروز زنان جامعه ما در ابعاد مختلف نقش بی‌بدیلی را ایفا می کنند و این موضوع قابل تقدیر است.

 

امام جمعه شهرستان میناب با ذکر این نکته امروز بانوان شهرستان میناب در عرصه های مختلف در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: زنان این خطه حتی در عرصه اقتصادی مقاومتی نیز نقش دارند.

 

ابراهیمی همچنین با اشاره به نقش تربیتی بانوان در جامعه بیان کرد: هم اکنون در حال تدوین برنامه های فرهنگی شهرستان میناب هستیم که نیازمند دیدگاه و نظرات بانوان در همه حوزه ها به خصوص مباحث فرهنگی می باشیم.

 

وی افزود: مسائل مربوط به زنان به ویژه در حوزه خانواده، نیازمند همکاری خود بانوان است که با ارائه پیشنهاد و نظرات مفید و سازنده می توانند دستگاه های متولی را در اجرای بهتر برنامه ها یاری کنند.

 

حجت الاسلام اصغر متین پور، از اساتید حوزه و دانشگاه استان قم نیز با اشاره به نقش بانوان در شکل گیری و پیروزی انقلاب، گفت: امروز نقش زنان ایرانی در پاسداشت و گرامیداشت خون شهدا، نسبت به گذشته بسیار حساستر و سنگین‌تر است.

 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب هم دشمن تلاش کرد از طرق مختلف به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند که نقش آفرینی زنان در کنار مردان دشمن را ناکام کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین به نقش زنان در دوران جبهه و جنگ اشاره و خاطرنشان کرد: زنان و مادران در روحیه دادن به فرزندان و شوهران خود جهت حضور در میدان های نبرد و پشتیبانی از جبهه و جنگ بی‌نظیر و بی‌بدیل بود.

 

وی افزود : زنان ایران اسلامی در آن دوران تاریخی و حساس از شکل گیری انقلاب اسلامی و تداوم آن به عنوان همیار واقعی در کنار مردان، تاریخ جدیدی را پیش روی جهانیان گشودند که باید به عنوان الگو به زنان جهان شناسانده شوند.

 

مصطفی کریمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب بیان کرد: حضرت زینب سلام الله علیها پیام آور نهضت عاشورا بود و باید الگوی زندگی همه ما قرار داشته باشد.

 

گفتنی است؛ در این همایش از 20 نفر از بانوان فعال در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی، علمی، کارآفرینی و آموزشی تجلیل شد.