روایتی از فعالیت‌های خیرخواهانه کانون فرهنگی هنری «هجرت» بندرعباس در ایام‌الله دهه فجر/از ویزیت رایگان بیماران تا دستگیری از نیازمندان
روايتي از فعاليت‌هاي خيرخواهانه کانون فرهنگي هنري «هجرت» بندرعباس در ايام‌الله دهه فجر/از ويزيت رايگان بيماران تا دستگيري از نيازمندان

روایتی از فعالیت‌های خیرخواهانه کانون فرهنگی هنری «هجرت» بندرعباس در ایام‌الله دهه فجر/از ویزیت رایگان بیماران تا دستگیری از نیازمندان

کانون فرهنگي هنري هجرت مسجد رسول الله (ص)، منشاء بسياري از فعاليت‌هاي خيرخواهانه در محله شير اول بندرعباس است که از جمله آنها مي‌توان به فراهم کردن شرايط ويزيت رايگان براي بيماران نيازمند و حمايت و دستگيري از خانواده‌هاي کم‌برخوردار اشاره کرد.
شناسه خبر : 44082 تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان هرمزگان، پس از هشدارهای رهبر معظم انقلاب در رابطه با تهاجم و شبیحخون فرهنگی دشمن، شورای عالی انقلاب فرهنگی طی مصوبه شماره 302 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت داد تا در جوار مساجد کانون های فرهنگی هنری را تاسیس کند.

بهره گیری از ابزار هنری برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و تربیت دینی آنان در راستای کادرسازی برای آینده نظام جمهوری اسلامی یکی از کلیدی ترین رسالت های کانون های فرهنگی هنری است.

شیوع کرونا اگرچه تبعات منفی برای جامعه درپی داشت اما موجب شد تا توانمندی و استعداد و ظرفیت های مغفول و ناشناخته تشکل های مردم نهاد به ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد دیده شود.

درست زمانی که همه از ترس همه گیری کرونا فعالیت های خود را تعطیل کردند، اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برای امیدبخشی به جامعه و کمک به مردم وارد میدان شدند.

ضدعفونی کردن و گندزدایی خیابان ها، معابر، جاهای پرتردد، اصناف، مساجد، مدارس و دانشگاه ها، همکاری با نیروهای بسیج و انتظامی در قرنطینه کردن شهرها و روستاها، راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و دستکش، آگاهی بخشی به آحاد مردم در رابطه با راه های پیشگیری از بیماری و همچنین امید بخشی به آنان در بستر فضای مجازی و جمع آوری و توزیع بسته های معیشتی و مواد بهداشتی بین خانواده های دارای بیمار کرونایی و خانواده های نیازمند بخشی از فعالیت های کرونایی کانون ها بود.

فعالیت های جهادی و خیرخواهانه کانون ها همچنان نیز در بسیاری از مناطق شهری و روستایی در حال انجام است و بنا به شرایط و ظرفیت بومی هر منطقه و بسته به نوع نیازها، اقدامات بچه های کانون در راستای دستگیری از خانواده های نیازمندان ادامه دارد.

کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد رسول الله(ص) محله شیر اول بندرعباس یکی از کانون هایی است که با توجه به قرار گرفتن در دل بافت فرسوده شهر و وجود خانواده های نیازمند در همسایگی مسجد، فعالیت های خیرخواهانه را همچنان در دستور کار قرار خود داده است.

«امید باقرپور»، در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان هرمزگان، گفت: دستگیری از نیازمندان با استفاده از حمایت های خیرین و مردم نیک اندیش یکی از فعالیت های مهم کانون هجرت در کنار فعالیت های فرهنگی، هنری و آموزشی است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری هجرت واقع در  محله شیر اول بندرعباس، با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه کمک به خانواده های بی بضاعت توسط کانون فرهنگی هنری هجرت صورت گرفته است، افزود: تهیه دستگاه تخمه پزی به همراه یک کیسه تخمه به ارزش سه میلیون و 700 هزار تومان و اهدا آن به خانواده ای نیازمند برای اشتغالزایی و کمک به اقتصاد این خانواده یکی از این اقدامات است.

وی ادامه داد: تهیه یک دستگاه آبگرمکن به ارزش 2 میلیون و 400 هزار تومان و اهدای آن به یک خانواده نیازمند از دیگر فعالیت های خیرخواهانه کانون است.

این فعال مسجدی تصریح کرد: خرید دو دستگاه بخاری برقی به ارزش یک میلیون و 800 هزار تومان و اهدا به دو خانواده نیازمند بخش دیگری از این فعالیت هاست.

باقرپور گفت: ذبح گوشت و توزیع گوشت گرم بین ایتام یکی دیگر از برنامه های خیرخواهانه کانون فرهنگی هنری هجرت بود.

این فعال مسجدی در ادامه به تشریح برنامه‌های بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کانون فرهنگی هنری هجرت پرداخت و گفت: ویزیت رایگان پزشک عمومی روز چهارشنبه 12 بهمن ساعت 15:30 تا نماز مغرب در مسجد رسول الله یکی از برنامه هاست.

 

وی، برگزاری آیین جشن عید مبعث همراه با مسابقه بزرگ نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه ها برشمرد و عنوان کرد: مسابقه آشپزی ویژه بانوان نیز 21 بهمن در محوطه مسجد رسول الله(ص) محله شیر اول برگزار خواهد شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری هجرت، با اشاره به برخی برنامه های پیش رو به مناسبت ایام ولادت حضرت علی (ع) گفت: جشن میلاد مولود کعبه و ویژه برنامه روز پدر به همراه تجلیل از پدران فعال در برنامه‌های مسجد و پدران خانواده نیازمند محله از دیگر فعالیت هایی است که در آینده نزدیک به همت بچه های مسجد محقق می شود.

وی افزود: همچنین در آستانه ولادت حضرت امیر (ع) و ایام الله دهه فجر، 40 نفر از نوجوانان عضو کانون فرهنگی هنری هجرت نیز در دهه فجر به اردوی گردشگری به مقصد باغ پرندگان بندرعباس اعزام خواهند شد.

باقرپور اضافه کرد: کانون در نظر دارد تا جشن تولد نوجوانان یتیمی که تولد آنها از 12 تا 22 بهمن است را در منازل آنها برگزار کند.

وی برگزاری مسابقات فوتبال جوانان کانون و تشکیل کلاس های قرآن ویژه خواهران را بخش دیگری از اقدامات کانون فرهنگی هنری هجرت ذکر کرد. 

 

باقرپور در بخش دیگری از مباحث خود افزود: همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) نیز آیین جشن باشکوه روز مادر در قالب اردوی تفریحی در منطقه گردشگری پنجه علی بندرعباس برگزار و هدایای ارزشمندی به مادران فعال در کانون و همچنین مادران خانواده های نیازمند محله اهدا شد.

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری هجرت یکی از کانون های فعال استان هرمزگان می باشد که در زمینه تربیت نیرو و کادرسازی موفق عمل کرده است.