تشریح فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «رهروان کربلا» قلعه کمیز/از پنجشنبه‌های مهدوی تا برگزاری کلاس‌های کمک درسی
تشريح فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري «رهروان کربلا» قلعه کميز/از پنجشنبه‌هاي مهدوي تا برگزاري کلاس‌هاي کمک درسي

تشریح فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «رهروان کربلا» قلعه کمیز/از پنجشنبه‌های مهدوی تا برگزاری کلاس‌های کمک درسی

کانون فرهنگي هنري رهروان کربلا روستاي قلعه کميز شهرستان رودان با بهره گيري از پتانسيل و ظرفيت بومي و اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي، هنري، آموزشي، ورزشي، سبک زندگي و اردويي جوانان زيادي را جذب مسجد کرده است.
شناسه خبر : 44042 تاریخ انتشار : ۸ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان هرمزگان، عمران و آبادانی معنوی مساجد از طریق احیای کارکردهای متنوع خانه های خدا؛ از یک جهت به وسیله ابزار جذاب هنری صورت می‌گیرد که این مهم یکی از اهداف شکل گیری کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد است.

نتیجه و ماحصل همه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری باید جذب و نگهداشت نوجوانان و جوانان به مساجد و تربیت دینی و واکسینه کردن آنها در برابر تهدیدها و آسیب های مختلف فرهنگی اجتماعی باشد.

در این راستا کانون فرهنگی هنری رهروان کربلا روستای قلعه کمیز با بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت بومی منطقه سعی در جذب اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان به مسجد دارد که در این راستا نیز موفق عمل کرده است؛ بر آن شدیم برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطیان با فعالیت های این کانون با «محمدامین رنجبری» مدیر این کانون گفت وگویی داشته باشیم که در ادامه می خوانید:

محمدامین رنجبری، در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان هرمزگان بیان کرد: برنامه‌های این کانون به صورت مستمر و در طول سال به ویژه ایام فراغت نوجوانان و جوانان برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری رهروان کربلا، با بیان اینکه برای اجرای این فعالیت ها از ظرفیت بومی منطقه استفاده می شود، افزود: کلاس های تقویتی و کمک درسی ویژه دروس زبان انگلیسی، عربی، ریاضی با بهره گیری از دانشجویان نخبه و معلمان عضو کانون برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین برگزاری کلاس های کمک درسی موجب شده تا دانش آموزان عضو کانون دچار افت تحصیلی نشوند و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه تحصیلی داشته باشند.

 

این فعال مسجدی از برگزاری طرح پنجشنبه های مهدوی به عنوان یکی از برنامه های شاخص تربیتی کانون نام برد و اضافه کرد: کارشناسان برجسته دینی که در سطح شهرستان رودان فعالیت می کنند ازجمله حجت الاسلام مهدوی، امام جمعه موقت رودان، که برای سخنرانی در این طرح دعوت می شوند.

 

 

رنجبری گفت: دوره آموزشی تربیت موذن نیز یکی دیگر از برنامه های کانون فرهنگی هنری رهروان کربلا بود که مورد استقبال نوجوانان روستا قرار گرفت.

 

وی، ورزش را یکی از ابزار مهم در جذب نوجوانان و جوانان به کانون دانست و افزود: تشکیل تیم های فوتبال، نوجوانان و جوانان و پیشکسوتان و برگزاری مسابقات بخش دیگری از اقدامات این کانون است.

 

این فعال فرهنگی اجتماعی از برگزاری همایش های پیاده روی خانواده، کوهنوردی و اردو به عنوان بخش دیگری از عملکرد کانون فرهنگی هنری رهروان کربلا یاد کرد و گفت: برنامه های اردویی یکی از برنامه های آتی کانون است که در سه سطح درون شهرستانی، درون استانی و برون استانی برگزار خواهد شد.

 

 

وی، برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی، برپايي ايستگاه صلواتي در مناسبت های مختلف، تشویق اعضا جهت شرکت در راهپیمایی ها، اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت، اجرای طرح مواسات و همدلی برای دستگیری از نیازمندان را بخش دیگری از فعالیت های کانون  برشمرد.