نوجوانان کانون الهادی سرخون با دعای عرفه آشنا شدند
نوجوانان کانون الهادي سرخون با دعاي عرفه آشنا شدند

نوجوانان کانون الهادی سرخون با دعای عرفه آشنا شدند

نوجوانان کانون فرهنگي هنري الهادي دهستان سرخون شهرستان بندرعباس با فلسفه و کاربرد و مضامين بلند دعاي روحبخش عرفه آشنا شدند.
شناسه خبر : 43699 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، 23 نفر از نوجوانان عضو کانون فرهنگی هنری الهادی دهستان سرخون همزمان با سالروز شهادت شهید عبدلی زاده (معلم دبستان سرخون و فرمانده پایگاه بسیج این روستا که در دی ماه سال 1360 توسط گروهک منافقین به شهادت رسید) بر سر مزار این شهید در گلزار شهدای بندعباس حاضر شدند.

 

مرتضی احمدی سرخونی، مدیر کانون فرهنگی هنری الهادی دهستان سرخون در حاشیه این مراسم، گفت: همه ساله همزمان با سالروز شهادت این معلم بسیجی، نوجوانان کانون فرهنگی هنری الهادی بر سر مزار شهید حاضر می شوند و به مقام شامخ شهید ادای احترام می کنند.

 

وی افزود: 23 نفر از نوجونان 15 ساله عضو کانون فرهنگی هنری الهادی به همراه امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) با حضور بر سر مزار این شهید والامقام با آرمان های انقلاب، نظام، امام(ره) و شهدا و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری الهادی دهستان سرخون عنوان کرد: حجت الاسلام حسن صدیقی زاده، امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) در جمع نوجوانان شرکت کننده در این مراسم به معرفی دعای عرفه و مضامین بلند آن پرداخت.

 

وی گفت: معرفی دعای عرفه یکی از سلسله برنامه های تربیتی کانون فرهنگی هنری الهادی دهستان سرخون است.

 

دعای عرفه، دعایی که امام حسین(ع) در روز عرفه (۹ ذی‌الحجه) در صحرای عرفات خوانده است.

 

این دعا، در بردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی ازجمله شناخت خداوند و بیان صفات الهی، یادآوری نعمت‌های بیکران الهی بر انسان و حمد و سپاس خداوند بر آن‌ها، تضرع به درگاه خداوند و اقرار به گناهان و توبه، درخواست حوایج، و پاداش اخروی و... اشاره دارد.