برگزاری برنامه های سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کانون های مساجد شاخص هرمزگان
برگزاري برنامه هاي سالگرد شهادت سردار سليماني در کانون هاي مساجد شاخص هرمزگان
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان خبرداد:

برگزاری برنامه های سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کانون های مساجد شاخص هرمزگان

خواجه يي از برگزاري ويژه برنامه هاي سومين سالگرد شهادت حاج قاسم سردار سليماني در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شاخص استان هرمزگان خبرداد.
شناسه خبر : 43173 تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۱

اسلام خواجه یی در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) در استان هرمزگان اظهار کرد: برنامه های متنوع فرهنگی هنری به مناسبت سومین سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و هفته مقاومت در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اجرا می شود.

 

وی به تشریح برنامه های این هفته پرداخت و گفت: تولید و اجرای سرود با موضوع شهادت حاج قاسم و مقاومت، تولید و اجرا نمایش با موضوع نقش حاج قاسم در دوران دفاع مقدس و همچنین تقویت محور مقاومت و برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع مقاومت از شاخص ترین برنامه هاست.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان افزود: پخش فیلم و کلیپ های مقاومت در مساجد، برگزاری محافل و مجالس قرآنی، تلاوت آیات جهاد و مقاومت در مساجد و ختم صلوات از دیگر برنامه هاست.

 

وی، برگزاری ویژه برنامه های شب شعر با موضوع مقاومت، برگزاری یادواره شهدا و برگزاری جلسات و حلقه های معرفتی و روشنگری با محوریت سیره شهدای مقاومت را بخش دیگری از برنامه های هفته مقاومت ذکر کرد.

 

خواجه یی ادامه داد: طرح «سه شنبه های تکریم» و تجلیل از مادران شهدا، دعوت از پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس در مسجد جهت ایراد سخنرانی با موضوع مقاومت، دیدار با خانواده های معظم شهدا و غبارروبی مزار شهدای محله نیز در ایام سالگرد شهادت سردار سیلمانی اجرا می شود.

 

وی از برگزاری مسابقه دلنوشته ای به سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، برگزاری محافل شب های خاطره، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع مقاومت و اجرای طرح «شنبه های کتاب» در مساجد به ویژه کتب ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به عنوان بخش دیگری از برنامه های این هفته یاد کرد.

 

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.