اجرای ویژه برنامه «شبی در مسجد»/نوجوانان سرخونی یک شب را مهمان خانه امن الهی بودند
اجراي ويژه برنامه «شبي در مسجد»/نوجوانان سرخوني يک شب را مهمان خانه امن الهي بودند

اجرای ویژه برنامه «شبی در مسجد»/نوجوانان سرخونی یک شب را مهمان خانه امن الهی بودند

مسجد صاحب الزمان(عج) سرخون همزمان با شب يلدا به همت کانون فرهنگي هنري الهادي ميزبان 44 نفر از نوجوانان اين دهستان بود تا ضمن آشنايي با محيط و آداب و مناسک مسجد، شبي خاطره انگيز را سپري کنند.
شناسه خبر : 43170 تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، مسجد خانه امن الهی و در آن به روی همه باز است و میزبان آن نیز خداست و ورود به این مکان درد و رنج و غم را از انسان دور و وجود فرد را آکنده از معنویت و نشاط معنوی می کند.

 

در این برهه از تاریخ که دشمنان با یکدیگر متحد شده و با همه توان و قدرت برای ضربه زدن و از بین بردن اسلام ناب محمدی و نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد میدان نبرد ترکیبی شده اند، تنها راه خنثی کردن توطئه های دشمن، آبادانی معنوی مساجد و پناه بردن به خانه های امن الهی است.

 

امروزه نوک پیکان دشمن در جنگ ترکیبی به سمت نوجوانان و جوانان نشانه رفته است و برای واکسینه کردن این قشر آینده ساز راهی جز دعوت آنها به فضای معنوی مسجد و فراهم نمودن زمینه جهت تربیت دینی آنان وجود ندارد.

 

یکی از مراکزی که می تواند در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد اثرگذار باشد، کانون های فرهنگی هنری است که با بهره گیری از عنصر هنر و تولید محتوای متناسب با ذائقه های مختلف ازجمله برنامه های موردپسند نسل جوان، به این مهم جامه عمل بپوشد.

 

کانون فرهنگی هنری الهادی در راستای آشنایی نوجوانان با محیط، آداب و مناسک مسجد و جذب آنان به خانه های امن الهی، طرح فرهنگی تربیتی « شبی در مسجد » را همزمان با شب یلدا در مسجد صاحب الزمان(عج) سرخون اجرا کرد.

 

همزمان با غروب و طنین اندازشدن صدای روحبخش اذان مغرب و عشا(چهارشنبه(30 آذر) که اهالی دهستان سرخون یکی پس از دیگری وارد مسجد صاحب الزمان(عج) می شدند، مسجد حال و هوای دیگری به خود گرفته بود و حضور نوجوانان پررنگ تر از شب های دیگر به نظر می رسید.

 

نماز که تمام شد، مردم نیز از مسجد خارج شدند، اما قرار است نوجوان امشب در مسجد بیتوته کنند تا در فضای روحانی و معنوی این مکان مقدس، شبی خاطره انگیز و به یادمانی را سپری کنند.

 

مرتضی احمدی، مدیر کانون فرهنگی هنری الهادی دهستان سرخون در این باره گفت: ویژه برنامه شبی در مسجد به منظور آشنایی نوجوانان با محیط، آداب و مناسک مسجد و جذب آنان به خانه های امن الهی برگزار شد.

 

وی افزود: 44 نفر از نوجوانان این دهستان در قالب این ویژه برنامه از نماز مغرب تا نماز صبح را در مسجد سپری می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری الهادی ادامه داد: اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و نماز جماعت صبح، تشکیل حلقه های معرفتی و اجرای برنامه های معرفت افزایی از شاخص ترین برنامه های این شب بود.

 

وی از صرف شام، بیان احکام شرعی، برگزاری نشست پرسش و پاسخ قرآنی، پاسخگویی به شبهات، بیان احادیث مرتبط با مسائل روز جامعه، گعده های دوستانه، ورزش فوتبال دستی، طناب کشی و دارت و صرف صبحانه را از دیگر برنامه های شبی در مسجد برشمرد.

 

احمدی عنوان کرد: این ویژه برنامه با حضور سه نفر از روحانیون و کارشناسان برجسته دینی و مدیر کانون فرهنگی هنری الهادی برگزار شد.

 

وی همچنین از تشکیل گروه سرود در کانون خبرداد و افزود: کار آموزش این گروه با حضور 30 نفر از نوجوانان عضو کانون زیر نظر یکی از مربیان مطرح سرود استان در حال انجام است.

 

این فعال فرهنگی اجتماعی گفت: کلاس های آموزش قرآن کریم در رشته ترتیل خوانی نیز با حضور 15 نفر از نوجوانان عضو کانون روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت 9 تا 12 برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: کار نام نویسی از علاقه مندان جهت شرکت در دوره آموزشی چرتکه نیز در کانون فرهنگی هنری الهادی آغاز شده است.

 

توجه به امور عبادی و نیازهای معنوی در کنار پرداختن به نیازهای روزمره، عاملی مهم در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است و کانون های فرهنگی هنری باید با استفاده از ظرفیت جوانان نخبه مومن و متعهد در کنار افراد پیشکسوت باتجربه در کادر مدیریتی خود، برنامه ریزی هدفمند در راستای اجرای برنامه های موثر، موردنیاز روز جامعه و براساس ذائقه نوجوانان و جوانان را در دستور کار خود قرار دهند.

 


گفتنی است؛ دهستان سرخون در فاصله 38 کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده است و شغل اکثر اهالی آن کشاورزی است.