به خدمت گرفتن ابزار هنر در تبیین سبک زندگی فاطمی/از برگزاری نمایشگاه کوچه بنی‌هاشم تا برپایی مسابقات خطاطی
به خدمت گرفتن ابزار هنر در تبيين سبک زندگي فاطمي/از برگزاري نمايشگاه کوچه بني‌هاشم تا برپايي مسابقات خطاطي
به همت کانون‌های مساجد استان هرمزگان صورت پذیرفت؛

به خدمت گرفتن ابزار هنر در تبیین سبک زندگی فاطمی/از برگزاری نمایشگاه کوچه بنی‌هاشم تا برپایی مسابقات خطاطی

خواجه‌يي از برگزاري ويژه برنامه‌هاي ايام فاطميه در کانون‌هاي مساجد استان هرمزگان خبرداد و گفت: ما استفاده از ابزار هنر را براي تبيين سبک زندگي فاطمي محور کار قرار داديم که در اين راستا علاوه بر مجالس روضه، نمايشگاهي از کوچه‌هاي بني‌هاشم و همچنين مسابقات خطاطي و نقاشي نيز برگزار خواهيم کرد.
شناسه خبر : 43055 تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۹

«اسلام خواجه یی» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) در استان هرمزگان، با اشاره به برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با رویکرد نهادینه‌سازی فرهنگ فاطمی، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در جامعهبیان کرد: برپایی مجالس روضه همراه با سخنرانی کارشناسان مجرب دینی مذهبی، سیاه پوش کردن کوچه ها و معابر، سردرب مساجد و کانون ها از شاخص ترین برنامه هاست.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در ادامه نسبت به بهره گیری کانون ها از ابزار هنری برای تبیین فرهنگ فاطمی تاکید کرد و گفت: اجرای سرود و نمایش های آیینی مذهبی در اولویت برنامه های کانون ها در این ایام است.

وی، برگزاری نمایشگاه های کوچه بنی هاشم و به تصویر کشیدن بیت الاحزان را یکی دیگر از برنامه های شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در ایام فاطمیه برشمرد.

خواجه یی افزود: برپایی نمایشگاه های کتاب فاطمی به منظور معرفی آثار خطی مرتبط با سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و برگزاری مسابقات کتابخوانی فاطمی با هدف آشنا کردن آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان با سبک زندگی حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه های ویژه ایام فاطمیه در کانون های مساجد است.

وی، بازنشر احادیث مرتبط با حضرت فاطمه(س) در بستر فضای مجازی، برگزاری مسابقه خطاطی و نقاشی با موضوع ایام فاطمیه و تهیه و توزیع بسته های مواد غذایی بین نیازمندان و ایتام را بخش دیگری از برنامه های کانون ها در این ایام برشمرد.


خواجه ایی اضافه کرد: طرح تلاوت نور، برپایی ایستگاه های صلواتی و اجرای طرح شنبه های با کتاب با موضوع معرفی کتاب های مرتبط با سیره و زندگی حضرت فاطمه(س) ازجمله بخش دیگری از برنامه هایی است که به مناسبت این ایام تدارک دیده ایم.

وی از اجرای طرح سه شنبه های تکریم با هدف قدردانی از مادران شهدا در ایام فاطمیه، دیدار با مادران سادات عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و طراحی و چاپ و توزیع بروشور سیره حضرت فاطمه(س) بین نمازگزاران به عنوان بخشی دیگر از برنامه های ایام فاطمیه نام برد.