بیش از هزار باب از کانون مساجد استان هرمزگان برای ترویج سوادآموزی اعلام آمادگی کردند
بيش از هزار باب از کانون مساجد استان هرمزگان براي ترويج سوادآموزي اعلام آمادگي کردند
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان خبر داد:

بیش از هزار باب از کانون مساجد استان هرمزگان برای ترویج سوادآموزی اعلام آمادگی کردند

خواجه‌يي از آمادگي همکاري بيش از هزار کانون فرهنگي هنري مساجد هرمزگان در امر ترويج سوادآموزي در اين استان خبر داد.
شناسه خبر : 42929 تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان هرمزگان، «اسلام خواجه‌یی» در دیدار با «احمد جعفری» معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی آماده همکاری با معاونت نهضت سوادآموزی برای گسترش سوادآموزی در سطح استان هستند.

وی به اهمیت فراگیری عم و دانش و سوادآموزی در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: رسول خدا(ص) همواره مسلمانان را به کسب علم و دانش تشویق می کردند و شرط آزادی اسرا را باسواد کردن چندین نفر از مسلمانان در نظر می گرفتند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در ادامه با اشاره به نقش و کارکردهای مساجد، عنوان کرد: مسجد در دوران صدر اسلام دارای کارکردهای متنوعی ازجمله آموزش و سوادآموزی بود.

وی گفت: امروز نیز ظرفیت هزار و 60 کانون فرهنگی هنری مساجد فرصت مغتنمی برای پیشبرد اهداف سوادآموزی در سطح استان هرمزگان است.

«احمد جعفری»، نیز به ظرفیت بی نظیر کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: هر مسجد دارای کانون می تواند یک مرکز یادگیری و سوادآموزی باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به اینکه 97 درصد از جمعیت هرمزگان باسواد هستند و از سه درصد باقیمانده نیز یک درصد معلولان ذهنی می باشند، افزود: سوادآموزی شامل 13 موضوع ازجمله سواد خواندن و نوشتن، سواد رسانه ای، سواد عاطفی، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد ارتباطی، سواد تحلیلی، سواد بوم شناسی، سراد نژادی و قومی و سواد سلامتی است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان اینکه به دنبال تغییر رویکرد اهداف سوادآموزی هستیم، عنوان کرد: گستردگی بسیار زیاد حوزه سواد ما را مجبور به تغییر رویکرد کرده است و از این رو درصدد بازتعریف مفهوم سوادآموزی در موضوعات 13 گانه هستیم.

وی گفت: برای تحقق اهداف سوادآموزی نیازمند همراهی و همکاری کانون های فرهنگی هنری و بهره گیری از ظرفیت عظیم مساجد در راستای شناسایی و جذب افراد بیسواد و یا بازگشت به بیسوادی می باشیم.