جذب جوانان از طریق هنر رسالت اصلی کانون های مساجد است
جذب جوانان از طريق هنر رسالت اصلي کانون هاي مساجد است
امام جمعه میناب:

جذب جوانان از طریق هنر رسالت اصلی کانون های مساجد است

حجت الاسلام و المسلمين ابراهيمي از مديران کانون هاي فرهنگي هنري به عنوان آبادگران معنوي مساجد ياد کرد و گفت: کانون هاي مساجد کارهاي فرهنگي را براي انتقال مفاهيم ديني در قالب هاي زيبا و جذاب هنري ارائه مي دهند که از تاثيرگذاري خوبي برخوردار است.
شناسه خبر : 42825 تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی در دیدار سرپرست و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان و سرشبکه و رابطین منطقه ای کانون های فرهنگی هنری شهرستان میناب با استناد به آیه شریفه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن یَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ» (التوبة - آیه 18 )، اظهار کرد: شما خادم مساجد هستید و این توفیق بزرگی است و بابت این کار باید یه خود افتخار کنید.

وی با اشاره به اجرای برنامه های خوب و اثرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میناب، افزود: کار کانون های فرهنگی هنری در راستای انتقال مفاهیم دینی در قالب های زیبای هنری که موجب جذب نوجوانان و جوانان به مساجد می شود مصداق آیه 18 سوره توبه در رابطه با آبادانی خانه های خداست.

امام جمعه میناب ادامه داد: جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و مباحث دینی از طریق قالب های متنوع هنری از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی از پیگیری برای اجرای طرح محلات اسلامی در شهرستان میناب خبرداد و گفت: در این طرح ظرفیت ها، پتانسیل و چالش های فراروی مساجد شناسایی می شود و سپس با دعوت از مسئولان در مساجد به مشکلات محله رسیدگی خواهد شد و کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در این طرح نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با تاکید بر تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: کانون های فرهنگی هنری باید براساس نیاز روز جامعه تولید محتوا داشته و برنامه ساز باشند.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری باید با بهره گیری از هنر به صورت تخصصی به موضوعات بپردازند، عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری رابط نیز باید برای خود و کانون های پیرامون خود تولید محتوا داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب از مدیران کانون ها خواست برنامه های سال آینده خود را در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرار دهند تا به تصویب شورای فرهنگ عمومی برسد و از ظرفیت ادارات و نهادها برای اجرا آنها استفاده شود.

وی افزود: آثار فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با اولویت بررسی مشکلات و آسیب های محلات و روستا تولید شود.