دوره آموزشی سفیران ولایت با حضور رابطین و سرشبکه‌های منطقه‌ای کانون‌های مساجد هرمزگان آغاز شد
دوره آموزشي سفيران ولايت با حضور رابطين و سرشبکه‌هاي منطقه‌اي کانون‌هاي مساجد هرمزگان آغاز شد
به مناسبت 19 مهر و در شهر شیراز؛

دوره آموزشی سفیران ولایت با حضور رابطین و سرشبکه‌های منطقه‌ای کانون‌های مساجد هرمزگان آغاز شد

دوره آموزشي، فرهنگي و هنري سفيران ولايت با حضور رابطين و سرشبکه هاي منطقه اي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان هرمزگان در شيراز آغاز به کار کرد.
شناسه خبر : 41403 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان هرمزگان، همزمان با 19 مهر، سالروز سخنان گهربار مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در جمع علمای خراسان شمالی مبنی بر تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین هفته وحدت، دوره آموزشی سفیران ولایت با حضور 110 فعال فرهنگی مساجد متشکل از 70 نفر از برادران و 40 نفر از خواهران در اردوگاه شهید دستغیب در حال برگزاری است.

« اسلام خواجه یی »، مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در این آیین ضمن تبریک هفته وحدت، به بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) اشاره کرد و گفت: سفارش معظم له مبنی بر ضرورت توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد، علی رغم تبیین اهمیت فعالیت های فرهنگی در مساجد، تکالیف و رسالت فعالان این حوزه را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به گذشت سه دهه از عمر بابرکت کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: در پی هشدارهای مقام معظم رهبری در رابطه با تهاجم فرهنگی دشمن، شورای عالی انقلاب فرهنگی طی مصوبه 304 در تاریخ 18 اسفند سال 71 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت داد تا در جوار مساجد کانون های فرهنگی هنری را با هدف احیای کارکردهای واقعی مساجد و جذب نوجوانان و جوانان به خانه های امن الهی و خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب تاسیس کند.

 

 

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در ادامه به اهداف برگزاری دوره آموزشی سفیران ولایت و تفاوت های دوره امسال با سال های قبل اشاره و عنوان کرد: دوره کنونی با محوریت معرفی رابطین و سرشبکه های منطقه ای کانون های مساجد استان و انعقاد تفاهم نامه با آنها در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه از این پس حمایت از کانون های فرهنگی هنری منوط به ارائه طرح و برنامه مدون است، بیان کرد: برای هر شهرستان یک سرشبکه و برای هر 10 کانون یک رابط تعیین شده است که کانون ها می توانند طرح های خود را ابتدا به رابط منطقه ای، سپس سرشبکه شهرستان ارائه دهند و در نهایت در کارگروه رشته مربوطه بررسی خواهد شد.

خواجه یی با بیان اینکه کانون ها می توانند طرح های خود را در رشته های سرود، تئاتر، هنرهای تجسمی، کارآفرینی، قرآنی، تربیتی ارائه دهند، گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری از طرح های قوی و تاثیرگذار حمایت می کند.

وی از پیش بینی دوره های آموزشی ویژه رشته های یاد شده در شهرستان های مختلف استان خبرداد و افزود: ماحصل طرح ها و برنامه های کانون ها باید به پربارتر شدن جشنواره های استانی و کشوری منجر شود.

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ظرفیت های فرهنگی به ویژه محصولات مشاغل خانگی کانون ها در قالب نمایشگاه در مصلی های برگزاری نماز جمعه در سراسر استان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی با ذکر این نکته که به دنبال انعقاد تفاهم نامه با فنی و حرفه ای جهت برپایی کارگاه های آموزشی مهارت افزایی هستیم، افزود: کمک به اقتصاد و معیشت خانواده ها در محلات و روستاها از اهداف این طرح است.

« سید محمدرضا موسوی »، عضو شورای شهر بندرعباس و از فعالان فرهنگی مساجد نیز شبکه سازی را مهمترین دستاورد کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و گفت: محصول نخست کانون ها، اعتماد کردن است.

 

 

وی برخورداری از نیروی انسانی دغدغه مند و متدین و نخبه را از دیگر ویژگی های برجسته کانون های مساجد ذکر کرد و افزود: اعضای کانون ها باید بدانند که مخاطب آنها محدودیت جغرافیایی ندارد همانند سرود سلام فرمانده به دلیل آنکه همراه با فکر و باور بود، تا جایی که ظرفیت فهم موضوع داشت تکرار و جهانی شد.

عضو شورای شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه طرح های ارائه شده از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد باید دارای عقبه مطالعاتی باشد، عنوان کرد: تربیت نیروی انسانی توانمند دارای باور باید در اولویت برنامه های کانون ها قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه رسانه، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت رسانه در معرفی فعالیت های کانون ها تاکید کرد و گفت: کانون ها باید کار را تا انتها دنبال کنند.

گفتنی است؛ دوره آموزشی سفیران ولایت شامل برگزاری گعده های شهرستانی به منظور فراهم نمودن فضا برای ارائه ایده ها و طرح های رابطین منطقه ای و مدیران کانون ها، برگزاری کارگاه های شبکه سازی، کارآفرینی، تولید خبر، قرآنی، سرود، تئاتر و تربیت با بهره گیری از اساتید استانی، زیارت امامزادگان شاه چراغ و سید علاء الدین حسین(ع) بخش دیگری از برنامه های پیش بینی شده در این اردو است که تا جمعه 22 مهر ادامه خواهد داشت.