جشنواره آسمان هشتم ثمره عزم و اراده اهالی کردر در حوزه گسترش فرهنگ رضوی است
جشنواره آسمان هشتم ثمره عزم و اراده اهالي کردر در حوزه گسترش فرهنگ رضوي است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

جشنواره آسمان هشتم ثمره عزم و اراده اهالی کردر در حوزه گسترش فرهنگ رضوی است

جهانگيري در جريان اختتاميه شانزدهمين جشنواره فرهنگي هنري و ورزشي آسمان هشتم اظهار کرد: اين جشنواره در واقع ثمره عزم و اراده اهالي روستاي کردر رضوي در حوزه گسترش فرهنگ رضوي است.
شناسه خبر : 38324 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، « اسمعیل جهانگیری » در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم اظهار کرد: روستای کردر به گونه ای در حوزه فرهنگ رضوی کار کرده است که هر مهمانی به این روستا بیاید باید آن را زائر امام رضا(ع) نامید.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت های دینی و فرهنگی مردم کردر با محوریت امام رضا(ع) انجام می شود، تصریح کرد: اداره کردن ۱۶ سال پیاپی یک جشنواره مردم پایه و مردم محور، یک رخداد ارزشمند و کم نظیر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: همان گونه که انقلاب اسلامی ایران بر آمده از مردم و خواست مردمی است، هر کجا کار به مردم واگذار شده به بهترین شکل پیش رفته و جشنواره آسمان هشتم نیز نباید ویژگی مردمی بودن را از دست دهد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری در هرمزگان ارتباط و هماهنگی بسیار خوبی دارند و به شیوه ای در تحقق اهداف فرهنگی با یکدیگر همکاری دارند که گویی یک مجموعه هستند، گفت: جشنواره آسمان هشتم با حمایت مجموعه ارشاد و حوزه هنری باید به سمت تخصصی شدن خیز بردارد و این ظرفیت وجود دارد که در زمینه نمایش و سرود جشنواره آسمان هشتم به شکل تخصصی کار را به پیش ببرد.

جهانگیری با بیان اینکه ظرفیت، استعداد، علاقمندی و تعهد به هنر انقلاب در میناب فراوان است، افزود: هنر فاخر اهمیت زیادی دارد برای مثال سرود سلام فرمانده اکنون در سراسر دنیا ترویج پیدا کرده و حتی دشمنان انقلاب هم با همان کینه و عداوت که دارند به شیوه ای به این اثر فاخر می پردازند و این بیانگر این است که اثر ارزشی ماندگار است.

وی با اذعان به اینکه در بخش ملی مجموعه ارشاد در کنار دست اندرکاران جشنواره آسمان هشتم است، عنوان کرد: باید جشنواره آسمان هشتم به درجه ای از اعتبار فرهنگی وهنری برسد که شرکت در این رویداد برای هر هنرمندی یک پیشینه ارزشمند و افتخار آمیز تلقی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه از انعقاد تفاهم نامه برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی و نمایش ضامن آهو در هرمزگان خبرداد و گفت: این جشنواره امسال در بندرعباس برگزار می شود.

جهانگیری همچنین افزود: مجمتع فرهنگی هنری میناب که یک پروژه نیمه کاره بود به همت وزارتخانه و پیگیری های استاندار هرمزگان و نماینده مردم شرق در مجلس شورای اسلامی، روند ساخت آن از سرگرفته شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در راستای تولید محتوا تا کنون یک میلیارد تومان به موسسات و تشکل های فرهنگی و هنری شهرستان میناب کمک شده است.