شانزدهمین جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی میناب آغاز به کار کرد
شانزدهمين جشنواره آسمان هشتم در روستاي کردر رضوي ميناب آغاز به کار کرد
به مناسبت دهه کرامت و با حضور کاروان زیرسایه خورشید؛

شانزدهمین جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی میناب آغاز به کار کرد

به مناسبت دهه کرامت، شانزدهمين جشنواره آسمان هشتم با حضور کاروان زيرسايه خورشيد و استقبال گسترده مردم در روستاي کردر رضوي شهرستان ميناب آغاز به کار کرد.
شناسه خبر : 37979 تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، این آیین فرهنگی معنوی که از 16 سال پیش به همت اهالی ولایت مدار به ویژه جوانان متعهد و مومن و خوش فکر روستای کردرو کلید خورد، امسال در حالی آغاز به کار کرد که آیین افتتاحیه آن با اجرای زیبا و تحسین برانگیز سرود « سلام فرمانده » توسط گروه سرود آسمان هشتم کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(ع) همراه بود.

 

حضور خدام رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید و همراه با پرچم متبرک حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) معنویت خاصی را به آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری آسمان هشتم بخشیده بود و فرصت زیارت از راه دور را برای همه شرکت کنندگان فراهم آورد.

 

« ابراهیم زاکری »، مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) و دبیر جشنواره ضمن تبریک دهه کرامت و خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این آیین، گفت: برگزاری 16 ساله جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی از الطاف خداوند و عنایت ائمه هدی خاصه امام رضا(ع) نسبت به اهالی این روستاست.

 

وی افزود: مردم روستای کردر رضوی با دستان خالی اما به همت والا و توکل به خداوند و توصل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قدم در راه معرفی سیره رضوی با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی هنری و ورزشی موجود در منطقه گذاشتند امروز این حرکت در اقصی نقاط کشور شناخته شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) با بیان اینکه این روستا تاکنون میزبان سه دوره جشنواره ملی سرود رضوی ویژه کانون های مساجد روستایی بوده است، عنوان کرد: پارسال نیز موفق شدیم نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم را با موفقیت برگزار کنیم.

 

 

زاکری، تئاتر، شعر، کلیپ، نقاشی، پوستر، کتابخوانی، سفرنامه نویسی، سرود و اذان با موضوع امام رضا(ع) را از رشته های بخش فرهنگی هنری و فوتبال، تنیس روی میز، دومیدانی، والیبال،بازی بومی محلی را رشته های ورزشی این جشنواره ذکر کرد.

 

وی گفت: آیین اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره شانزدهم ۲۰ خردادماه جاری با حضور مسئولان استانی و کشوری در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار خواهد شد.

 

برگزاری شب شعر و شعرخوانی شاعران مطرح استان هرمزگان به سبک بومی و با مضامین طنز نیز از بخش های جذاب آیین افتتاحیه جشنواره شانزدهم بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، امام جمعه میناب و حجت الاسلام فاضلی پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان و بخشدار بنذرک از مسئولان شرکت کننده در این آیین بودند.

 

روستای کردر رضوی که یکی از تاثیرگذارترین مناطق هرمزگان در زمینه نشر فرهنگ منور رضوی به شمار می رود، از توابع بخش بنذرک با جمعیت ۲ هزار نفر(۴۰۰ خانوار) در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر میناب واقع شده است.

 

 

کردر تنها روستای کشور است که به نام امام رضا(ع) نامیده شده و گرچه قدمت ارادت مردمانش به حضرت رضا(ع) به قرن‌ها قبل برمی‌گردد اما سال ۸۸ به طور رسمی همزمان با میلاد امام هشتم(ع) به نام امام رضا(ع) کردر رضوی نام‌گرفته و بیشتر مردم این روستا نیز به دلیل این‌که ذاکر اهل‌بیت بوده‌اند، فامیلی آنها ذاکری است.

 

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

 

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در سال ۸۵ با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در مسجد امام رضا(ع) روستای کردر رضوی راه‌اندازی شد.