آثار هنری کانون‌های مساجد باید از طریق فضای مجازی به جهان معرفی شود
آثار هنري کانون‌هاي مساجد بايد از طريق فضاي مجازي به جهان معرفي شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

آثار هنری کانون‌های مساجد باید از طریق فضای مجازی به جهان معرفی شود

جهانگيري با بيان اينکه گفتمان جمهوري اسلامي بايد در قالب هنر به ويژه سرود ترويج شود، گفت: کانون ها بايد با بهره گيري از فضاي مجازي آثار هنري خود را به دنيا معرفي شود.
شناسه خبر : 36016 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، « اسماعیل جهانگیری » در آیین اختتامیه ششمین جشنواره استانی سرود ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد و مراسم تجلیل از برترین های فهمای 1400 شهرستان میناب با اشاره به اینکه سرود مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار کرد:  اجرای سرود با این سبک و سیاق ویژه کشور ماست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با سرود ممزوج و همزاد است، افزود:هم قالب هنری سرود و هم محتوایی که در سرود استفاده می شود، رسانه خوبی برای بیان حقایق اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با ذکر این نکته که اثرگذاری سرود خاص و ویژه است، عنوان کرد: همزمان با آغاز حرکت های مردمی و تجمعات در اوایل شکل گیری انقلاب، سرود با چنین سبک و سیاقی رایج شد.

وی ادامه داد: مردم در جریان تظاهرات خودجوش به صورت فی البداهه اشعاری را زمزمه می کردند و شعار می دادند که از دل همان همخوانی ها سرود شکل گرفت و دلیل ماندگاری آن نیز این بود که از احساسات پاک و دلدادگی مردم به انقلاب نشات می گرفت و ریشه در ایدئولوژی داشت.

جهانگیری با بیان اینکه به دنبال تقویت گروه های سرود هستیم، گفت: برگزاری دوره های آموزش رایگان هنر در مناطق کمتر توسعه یافته از اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم است.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان جمهوری اسلامی باید در قالب هنر به ویژه سرود ترویج شود، افزود: سرود نباید در سطح روستا و یا یک محله و شهر محدود شود و باید با بهره گیری از فضای مجازی به دنیا معرفی شود.

ششمین جشنواره سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان به میزبانی کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ برگزار شد.