کانون های فرهنگی هنری مساجد مهمترین سنگر برای جهاد تبیین هستند
کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مهمترين سنگر براي جهاد تبيين هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان:

کانون های فرهنگی هنری مساجد مهمترین سنگر برای جهاد تبیین هستند

جهانگيري با اشاره به پتانسيل و ظرفيت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، گفت: اين مراکز فعال و پويا که از برکات نظام مقدس جمهوري اسلامي به شمار مي روند، مهمترين سنگر براي جهاد تبيين هستند.
شناسه خبر : 35899 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۴

« اسمعیل جهانگیری » در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) در استان هرمزگان ضمن تبریک فرارسیدن 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: گسترش کانون های فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط کشور، ظرفیتی بسیار خوب در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می شود و در شناسایی استعدادها و تربیت فعالان فرهنگی و هنرمندان متعهد نقش بسزایی دارد.

وی از کانون ها به عنوان بازوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق مختلف شهری و روستایی یاد کرد و افزود: این مراکز نقش موثری در فرهنگ سازی، جهاد تبیین، ترویج آموزه های قرآنی، سیره نبوی و معارف اهل بیت(ع) ایفا می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: ارتقا سطح فرهنگی جامعه در گرو توسعه و تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد است

وی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزارهایی که در اختیار دارند ازجمله حضور جوانان متعهد و انقلابی می‌توانند بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و مشاوره ای را با محوریت امام جماعت و در فضای معنوی مسجد اجرا کنند.

جهانگیری با تاکید بر اهمیت جایگاه و تأثیرگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: ضروری است که بیش از پیش در راستای حمایت و تقویت کانون ها حرکت کنیم.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مدیران و ائمه جماعات کانون های فرهنگی مساجد در نقاط مختلف استان، گفت: برنامه های مختلف آموزشی ویژه فعالان فرهنگی مساجد در دستور کار قرار دارد که از سال جدید اجرایی خواهد شد.

گفتنی است؛ در حال حاضر یکهزار و 60 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان هرمزگان فعالیت می کنند.