جشنواره ملی شعر صحیفه حرکتی نوگرا و محتوایی است
جشنواره ملي شعر صحيفه حرکتي نوگرا و محتوايي است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان:

جشنواره ملی شعر صحیفه حرکتی نوگرا و محتوایی است

کامراني گفت: جشنواره ملي شعر صحيفه در نوع خود، حرکتي نوگرا و محتوايي است.
شناسه خبر : 35870 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، دکتر ـ احسان کامرانی م در آیین اختتامیه جشنواره ملی شعر صحیفه اظهار کرد: با توجه به برگزاری کنگره امام سجاد(ع) و ترویج معارف صحیفه سجادیه در سال‌های متمادی به همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در استان هرمزگان و شهر بندرعباس جشنواره شعر صحیفه سجادیه برگزار می‌شود

وی افزود: امسال نیز این برنامه در قالب شعر صحیفه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و همکاری این مؤسسه با حضور شاعران برگزیده این جشنواره و تجلیل از آنان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: این جشنواره در محورهای ۵۴ دعای صحیفه سجادیه، زندگی و سیره امام سجاد(ع) در قالب‌های شعری مختلف، غزل، مثنوی، شعر نو، شعر سپید و... در چهار بخش دانش‌آموزی، دانشجویی، استادان، فرهنگیان و آزاد برگزار شد که در نوع خود، حرکتی نوگرا و محتوایی است که شاعران با استفاده از ادعیه این کتاب گران‌بها و معنوی آن را با هنر تأثیرگذار شعر به جامعه عرضه می‌دارند.

وی اضافه کرد: آمیختن این کلام گوهربار در حریری از هنر، ادبیات و فرهنگ جامعه می‌تواند تأثیرات شگرف آن را چند برابر سازد و خیل عظیمی از جوانان فرهنگ دوست، اهل شعر و ادبیات را برای معرفی کلام گوهربار این امام همام به میدان اندیشه و دین وارد ساخت تا با تأمل و تفکر بیشتر بتوانند راه سعادت بشریت را رقم بزنند.

« محمود صباحی زاده »، دبیر جشنواره شعر صحیفه نیز گفت: 11 دوره کنگره امام سجاد(ع) به همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در استان هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار شده و دلیل میزبانی این جشنواره برای ارادت خاص به مقام شامخ امام سجاد(ع) است.

وی ادامه داد: تعداد یک هزار و ۱۱۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که مورد گزینش هیئت داوران جشنواره قرار گرفت و از برگزیدگان نیز در پایان جشنواره تجلیل شد.

دبیر جشنواره شعر صحیفه عنوان کرد: جشنواره شعر علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۱۰ واحد دانشگاهی از سالروز ولادت امام علی(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان سالروز امام مهدی(عج) ادامه دارد.

گفتنی است؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز یکی از واحدهای دانشگاهی است که میزبانی جشنواره شعر صحیفه را به عهده دارد.