اعلام برنامه اجرای تئاترهای نخستین جشنواره ملی آسمان هشتم/هفت اثر نمایشی روی صحنه می‌رود
اعلام برنامه اجراي تئاترهاي نخستين جشنواره ملي آسمان هشتم/هفت اثر نمايشي روي صحنه مي‌رود

اعلام برنامه اجرای تئاترهای نخستین جشنواره ملی آسمان هشتم/هفت اثر نمایشی روی صحنه می‌رود

همزمان با آغاز به کار نخستين جشنواره فرهنگي هنري آسمان هشتم که به همت کانون فرهنگي هنري امام المنتظر(عج) روستاي کردر رضوي شهرستان ميناب برگزار مي‌شود، هفت اثر نمايشي طي دو روز روي صحنه خواهد رفت.
شناسه خبر : 35548 تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان،نخستین جشنواره ملی آسمان هشتم به همت کانون فرهنگی هنری امام‌آلمنتظر(عج) و میزبانی روستای کردر رضوی در شهرستان میناب برگزار می شود.

بر پایه این گزارش؛ در جشنواره امسال هفت نمایش به کارگردانی و اجرای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به شرح ذیل روی صحنه می رود:

نمایش «به خاطر من» با نویسندگی کاظم ذاکری و کارگردانی عبدالله ذاکری از روستای کردر میناب ساعت 17 روز سه شنبه 10 اسفند در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی اجرا می شود.

نمایش «حجاب» با نویسندگی مهرانگیز سالاری و کارگردانی مهدی سالارپور از روستای آشکارا شهرستان حاجی آباد نیز ساعت 19 روز سه شنبه به روی صحنه خواهد رفت.

«بچه های مسجد» نیز عنوان نمایشی است که به نویسندگی و کارگردانی علی رحیمی از شهوار قدیم میناب تولید شده و ساعت 20 روز عید مبعث اجرا می شود.

نمایش «نذری» به نویسندگی و کارگردانی رضا محمدیان از پیشوا استان تهران نیز ساعت 16 روز چهارشنبه 11 اسفند ماه در روستای کردر رضوی اجرا خواهد داشت.

«کبوتر حرم» عنوان نمایشی است که محمدرضا جهانبخش از روستای جعفریه استان قم آن را کارگردانی می کند و راس ساعت 17 به روی صحنه می رود.

نمایش «سلمه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از روستای هرژند شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی ساعت 19 و نمایش « دختران مسجد روستای ما » به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی رضا هداوندخانی از قرچک استان تهران نیز ساعت 20 اجرا خواهند شد.

نخستین جشنواره فرهنگی هنری آسمان هشتم در آستانه 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد و همزمان با عید مبعث به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) از 10 تا 12 اسفند ماه جاری در رشته های سرود رضوی، تئاتر رضوی، کتابخوانی رضوی، فیلم کوتاه رضوی و صنایع دستی در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار می شود.

آیین اختتامیه این جشنواره ساعت 19 روز پنجشنبه 12 اسفند با حضور مسئولان کشوری و استانی در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار خواهد شد.

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در سال ۸۵ در مسجد امام رضا(ع) روستای کردر رضوی راه‌اندازی شد و میزبانی سه دوره پیاپی میزبانی جشنواره ملی سرود رضوی مساجد روستایی را در کارنامه دارد.