آیین جشن میلاد امام علی(ع) در بیش از هزار کانون مساجد هرمزگان برگزار شد
آيين جشن ميلاد امام علي(ع) در بيش از هزار کانون مساجد هرمزگان برگزار شد

آیین جشن میلاد امام علی(ع) در بیش از هزار کانون مساجد هرمزگان برگزار شد

همزمان با سالروز ولادت باسعادت مولاي متقيان حضرت علي بن ابيطالب(ع)، آيين جشن و سرور با رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي در يکهزار و 54 باب کانون فرهنگي هنري مساجد استان هرمزگان برگزار شد.
شناسه خبر : 35284 تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، کانون های فرهنگی هنری مساجد به منظور بزرگداشت 13 رجب سالروز فرخنده و مبارک میلاد مولود کعبه، معرفی هرچه سیره امام علی(ع) و ترویج فرهنگ علوی اقدام به برگزاری آیین جشن و سرور کردند.

دعوت از کارشناسان برجسته حوزه دین با هدف شناساندن ابعاد زندگی سراسر نور امیرالمومنین حضرت علی(ع) و بهره گیری از نوای گرم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از شاخص ترین برنامه های این آیین بود.

آذین بندی کوچه ها، معابر، خیابان ها، سردرب مساجد و منازل و نورافشانی از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه میلاد نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بود.

برگزاری مسابقات فرهنگی هنری به دو صورت «حضوری و محدود» و «مجازی» و اهدا جوایز به قید قرعه به شرکت کنندگانی که نامشان علی بود و هدیه دادن به پدران فعال در برنامه های مسجد و کانون بخش دیگری از این برنامه ها بود.

ذبح گوسفند و گاو و توزیع گوشت گرم بین ایتام و فقرا، پخت و توزیع غذای نذری، توزیع بسته های مواد غذایی بین نیازمندان از دیگر برنامه های کانون ها در 13 رجب بود.

ارسال احادیث منتسب به امام علی(ع) که مرتبط با مسائل روز جامعه است در بستر فضای مجازی و توزیع بسته های تبرکی بخش دیگر از برنامه ها بود.