جشن میلاد حضرت فاطمه(س) در کانون عدل روستای میمند برگزار شد
جشن ميلاد حضرت فاطمه(س) در کانون عدل روستاي ميمند برگزار شد

جشن میلاد حضرت فاطمه(س) در کانون عدل روستای میمند برگزار شد

همزمان با سالروز ولادت باسعادت بي بي دوعالم، آيين جشن باشکوه ميلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن به همت کانون فرهنگي هنري عدل در مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي ميمند بخش فارغان شهرستان حاجي آباد برگزار شد.
شناسه خبر : 34620 تاریخ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، سخنرانی پیرامون سیره فاطمی و ضرورت الگوگیری زنان و مادران جامعه اسلامی از حضرت فاطمه(س)، مولودی خوانی و اجرای برنامه های شاد و مفرح از برنامه های این آیین بود.

« فرینوش منصوری »، مدیر کانون فرهنگی هنری عدل و رئیس شورای اسلامی روستای میمند در حاشیه برگزاری این آیین ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، گفت: حضرت فاطمه(س) الگویی جاودانه برای تمام زنان عالم در همه زمان ها و مکان هاست.

وی از الگوگیری به عنوان یکی از مهمترین شیوه های تربیتی یاد کرد و افزود: انسان همواره در همه زمینه ها الگوپذیر است و برای اینکه راه را گم نکند باید یک انسان کامل را به عنوان الگوی خود قرار دهد.

مدیر کانون فرهنگی هنری عدل روستای میمند بخش فارغان با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) دارای ابعاد شخصیتی مختلف است، عنوان کرد: آن حضرت هم دختر نمونه برای پیامبر(ص)، هم همسر نمونه، هم مادر نمونه و هم یاور نمونه برای امام زمان خود بودند و بنابراین الگویی کاملی برای همه مسلمانان هستند.

وی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری عدل با همکاری شورای اسلامی، دهیاری و پایگاه هاي بسج برادران و خواهران آیین جشن میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن را برگزار کرد.

اهدا هدایای نفیس به مادرانی که نام آنها فاطمه و زهرا بود، تجلیل از مادران نمونه روستا، اهدا جوایز به قید قرعه به زنان شرکت کننده از دیگر برنامه های این آیین بود.

برگزاری نشست هم اندیشی با موضوع بررسی چگونگی فراهم ساختن زیرساخت های مناسب جهت اشتغال زنان و مادران روستا با هدف کمک به اقتصاد خانواده با مدیریت سارا منصوری بخش دیگری از برنامه ها بود.