کانون‌های مساجد هرمزگان در دو بُعد آموزشی و هنری تقویت می‌شوند
کانون‌هاي مساجد هرمزگان در دو بُعد آموزشي و هنري تقويت مي‌شوند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

کانون‌های مساجد هرمزگان در دو بُعد آموزشی و هنری تقویت می‌شوند

جهانگيري حمايت از کانون‌هاي مساجد هرمزگان را به عنوان يکي از اولويت هاي فعاليت خود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان خواند و افزود: کانون‌ها را در دو بُعد آموزشي و هنري تقويت خواهيم کرد.
شناسه خبر : 34607 تاریخ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، « اسمعیل جهانگیری » در دیدار حجت الاسلام « احمد پهلوانی » مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان هرمزگان، ضمن قدردانی از عملکرد وی در توسعه کمی و کیفی کانون ها، اظهار کرد: خودم پرورش یافته مسجد هستم و آشنایی کاملی با فعالیت های کانون های فرهنگی هنری در مساجد دارم.

وی با بیان اینکه در دوران ریاست ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب و بندرلنگه، کانون ها را محور فعالیت های خود قرار داده بودم، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد را یکی از اولویت های خود دانست و عنوان کرد: کانون ها را در دو بُعد آموزشی و هنری تقویت خواهیم کرد.

وی در ادامه از کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به عنوان کاری ارزشمند و فاخر یاد کرد و گفت: این رخداد مهم فرهنگی معنوی، آبروی استان و حتی کشور به شمار می رود.

حجت الاسلام « احمد پهلوانی » مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان هرمزگان نیز گزارشی از روند فعالیت های این ستاد ارائه کرد و گفت: در حال حاضر هزار و 54 کانون با 130 هزار عضو در هرمزگان وجود دارد.

وی افزود: طی سه سال اخیر اساسنامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به تصویب رسید و این مجموعه دارای ساختار و هویت شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان هرمزگان با ذکر این نکته که 70 درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان روستایی هستند، عنوان کرد: از سه سال پیش طرح ملی فهما در سطح کانون ها شروع شده و کانون ها علاوه بر ثبت نام در سامانه بچه های مسجد، اقدام به ثبت ااعضا و فعالیت های خود در رواق های 12 گانه کرده اند.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در رشته های فیلم مستند، سرود، نمایش، هنرهای تجسمی آثار فاخری را در قالب طرح ملی فهما در سامانه بچه های مسجد بارگذاری کرده اند.