مساجد و مراکز شکل گیری انقلاب به صورت ویژه برجسته سازی شوند
مساجد و مراکز شکل گيري انقلاب به صورت ويژه برجسته سازي شوند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

مساجد و مراکز شکل گیری انقلاب به صورت ویژه برجسته سازی شوند

جهانگيري گفت: کانون ها و مراکز شکل گيري انقلاب در بندرعباس از جمله مسجد کوفه و مسجد فاطميه بايد به صورت ويژه برجسته سازي شود و در دراز مدت نيز المان شهري بايد انقلابي و مردمي طراحي و در ميادين و مراکز عمومي نصب شود.
شناسه خبر : 34502 تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، « اسمعیل جهانگیری » در نخستین نشست کمیته های مساجد و فرهنگی و هنرس ستاد دهه فجر هرمزگان ضمن تاکید بر این موضوع که آنچنان شایسته انقلاب و نظام است به دستاوردها و خیر و برکات آن در حوزه های مختلف پرداخته، اطلاع رسانی و معرفی نشده است افزود: ایدئولوژی مبتنی بر مکتب اسلامی ، نقش رهبری و مردمی بودن سه رکن اساسی انقلاب از ابتدا تا کنون بوده است و در دهه فجر انقلاب باید هم افزایی و اتحاد این سه رکن  بیشتر معرفی شود و هر زمان این سه اصل در کنار هم بوده تمام فتنه ها و آسیب ها برطرف شده است.

وی به مردمی بودن برنامه های فجر انقلاب اشاره و عنوان کرد: مردم در شکل گیری و پیروزی انقلاب ، خواباندن فتنه ها ، سازندگی کشور ، دفاع مقدس ، مبارزه با تهاجم فرهنگی و هم اکنون نیز محاصره اقتصادی نقش محوری دارند و تاکنون نیز پای انقلاب و آرمان های آن ایستاده اند و این نگرش باید در نخستین فجر انقلاب در دولت انقلابی و مردمی پررنگ تر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن انتقاد از رویکرد مدیران و مسئولان به حوزه فرهنگ، گفت: با توجه به اینکه ریشه های انقلاب فرهنگی است اما مدیران و مسئولان در مطالبات و حل مسائل و مشکلات به فرهنگ توجه چندانی ندارند در صورتی که ریشه تمامی مشکلات اقتصادی و اجتماعی در استان به عدم توجه به نگرش های فرهنگی بر می گردد و در سفر اخیر ریاست جمهور به هرمزگان همه متولیان به دنبال حل مسایل از راه هایی به غیر از فرهنگ بودند.

جهانگیری به تولید محتوای فاخر با رویکرد ارزش های انقلابی پرداخت و افزود: هنرمندان تنها قشری هستند که می توانند محتوای مناسب ، تاثیرگذار و ماندگار در حوزه های مختلف انقلاب تولید کنند اما متاسفانه کمتر به سراغ هنرمندان می رویم و بدون شک در صورت جلب مشارکت این قشر ،انفجاری از تولیدات محتوایی مناسب ایجاد می شود.

وی ادامه داد: کارهای مربوط به انقلاب نباید منوط و محدود به دهه فجر باشد و غالب بودن این نگرش باعث وقفه در تولید آثار و محتوا شده است و این عدم استمرار باعث تولید کارهای بیلانی و عملکردی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تاکید دوباره بر ویژه بودن دهه فجر امسال بیان کرد: در دهه فجر امسال باید تمامی شهرهای هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس عطر و رنگ انقلابی بگیرد و در تمام فضای شهری و عمومی آثار و برکات انقلاب قابل مشاهده باشد.

وی در پایان به نقش رسانه ها و مطبوعات و خبرگزاری ها ، صدا و سیما و ... در رویدادهای مختلف تاکید کرد و گفت: حضور میدانی رسانه ها و انعکاس اخبار و رویداها باید تقویت شود و به طور مثال در سیل اخیر در بخشی از مناطق استان در مقایسه با سایر استان ها ضعیف تر عمل کردیم و نمود و تاثیر اخبار استان در سطح کشوری باید تقویت شود.