اجرای نمایش آیینی مذهبی «حرمت شکسته» در کانون بنی هاشم بندرعباس
اجراي نمايش آييني مذهبي «حرمت شکسته» در کانون بني هاشم بندرعباس

اجرای نمایش آیینی مذهبی «حرمت شکسته» در کانون بنی هاشم بندرعباس

کهوري از اجراي نمايش آييني مذهبي «حرمت شکسته» به همت کانون فرهنگي هنري بني‌هاشم محله سعادت آباد شهر قلعه قاضي شهرستان بندرعباس خبر داد.
شناسه خبر : 34197 تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۹

« معصومه کهوری » در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) در استان هرمزگان اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا(س)، نمایش آیینی مذهبی «حرمت شکسته» به همت کانون فرهنگی هنری در مسجد بنی هاشم شهر قلعه قاضی به روی صحنه رفت.

وی افزود: نمایش «حرمت شکسته» به نویسندگی و کارگردانی علی آزادی از اعضای کانون فرهنگی هنری بنی هاشم شهر قلعه قاضی تولید شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری بنی هاشم محله سعادت آباد شهر قلعه قاضی با اشاره به اینکه متن نمایشنامه این اثر از روایات معتبر گرفته شده است، عنوان کرد: در این نمایش سعی شده است که زندگی حضرت فاطمه(س) به ویژه ماجرایی که موجب شکسته شدن پهلوی آن حضرت بود با بهره گیری از هنر نمایش به تصویر کشیده شود.

وی با بیان اینکه 20 نفر از جوانان هنرمند عضو کانون فرهنگی هنری بنی هاشم در این نمایش به ایفای نقش پرداختند، گفت: علی آزادی، کیومرث انوشه، ایمان ایسینی و محمدصادق صفت زاده از شاخص ترین بازیگران این اثر نمایشی هستند.

کهوری از سخنرانی پیرامون سیره حضرت زهرا(س) و مداحی و عزاداری به عنوان دیگر برنامه های کانون در روز شهادت حضرت فاطمه(س) نام برد و افزود: برپایی ایستگاه صلواتی، ذبح سه راس گوسفند و توزیع گوشت گرم و همچنین پخت و توزیع هزار و 500 پرس غذای گرم بین نیازمندان از دیگر برنامه ها بود.

وی، به تصویر کشیدن چهره و سیمای سردار شهید قاسم سلیمانی و فاطمیه در آتش توسط محمد امین چاکری نقاش سیاه قلم از نوجوانان عضو کانون را بخش دیگری از فعالیت ها برشمرد و بیان کرد: فعالیت های ایام فاطمیه کانون بنی هاشم با همکاری حوزه مقاومت بسیج حضرت رقیه(س) انجام شده است.