حمایت ویژه از کانون‌های پیشتاز در طرح ملی فهما/پیش‌بینی بسته‌های تشویقی استانی برای افزایش مشارکت کانون‌ها
حمايت ويژه از کانون‌هاي پيشتاز در طرح ملي فهما/پيش‌بيني بسته‌هاي تشويقي استاني براي افزايش مشارکت کانون‌ها
مدیر ستاد فهما استان هرمزگان خبر داد؛

حمایت ویژه از کانون‌های پیشتاز در طرح ملی فهما/پیش‌بینی بسته‌های تشویقی استانی برای افزایش مشارکت کانون‌ها

حجت الاسلام پهلواني از حمايت ويژه از کانون‌هاي مساجد در طرح ملي فهما خبرداد و گفت: به منظور افزايش ميزان مشارکت کانون‌ها در اين طرح، بسته هاي تشويقي در دو قالب استاني و ملي پيش‌بيني شده است.
شناسه خبر : 33291 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۹

حجت الاسلام « احمد پهلوانی » در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، طرح ملی فهما را گامی بلند در جهت ساماندهی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و اظهار کرد: طرح ملی فهما برگرفته از تربیت راهبردی نیروهای مردمی فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی است.

وی با بیان شش روز دیگر تا پایان طرح ملی فهمای 1400 باقی مانده است، افزود: مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان می توانند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد و شرکت در طرح ملی فهما، از مزایای این طرح بهره مند شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با اشاره به پیشینه طرح ملی فهما، خاطرنشان کرد: این طرح از سال 98 آغاز شد و در سال نخست بر شناسایی و رسمیت بخشی کانون های مساجد تمرکز یافت، در سال دوم ساماندهی و انتظام بخشی فعالیت ها مدنظر قرار گرفت و رویکرد این طرح در سال 1400 توانمندسازی بچه های مسجد و کیفی سازی فعالیت هاست.

وی در ادامه به تشریح مشوق های در نظر گرفته شده برای افزایش مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در طرح ملی فهمای 1400 پرداخت و گفت: 175 میلیون ریال به حساب 35 کانون هایی که تاکنون موفق به کسب بیش از 7 هزار امتیاز شده اند واریز شد که سهم هر کانون پنج میلیون ریال است.

پهلوانی با بیان اینکه این حمایت ها تا پایان طرح همچنان ادامه دارد، افزود: در انتهای طرح نیز به قید قرعه به کانون های برتر در مرحله استانی مبلغ پنج میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که به 31 کانون که تا 14 آذر ماه جاری موفق به بارگذاری آثار در بخش های فیلم، نمایش و سرود در طرح ملی فهما شده بودند به هر کدام مبلغ سه میلیون ریال پرداخت شد، گفت: همچنان به کانون هایی که تا پایان آذر آثار خود را در این سه رواق بارگذاری کنند مبلغ سه میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: اهدا هشت نگین انگشتری متبرک حرم حضرت معصومه(س) و 60 کارت اینترنت 20 گیگ شش ماهه از مشوق های استانی برای شرکت اعضا در مسابقات قرآنی مدهامتان است.

وی عنوان کرد: پس از اتمام طرح و بعد از ارزیابی های لازم، حمایت های ویژه ای نیز از کانون های برتر از سوی ستاد مرکز انجام شود.