اجرای طرح سه‌شنبه‌های تکریم در روستای بلبل آباد
اجراي طرح سه‌شنبه‌هاي تکريم در روستاي بلبل آباد
مدیر کانون فرهنگی هنری کانون حضرت رسول(ص) بشاگرد خبر داد:

اجرای طرح سه‌شنبه‌های تکریم در روستای بلبل آباد

حجت‌الاسلام شهمرادي از اجراي طرح سه‌شنبه‌هاي تکريم به همت کانون فرهنگي هنري کانون حضرت رسول(ص) در روستاي بلبل آباد شهرستان بشاگرد خبر داد.
شناسه خبر : 32976 تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۰

حجت الاسلام « علی شهمرادی » در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) در استان هرمزگان اظهار کرد: طرح ملی سه شنبه‌های تکریم  در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خاصه خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح روزهای سه شنبه هر هفته به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد همزمان در سراسر کشور اجرا می شود، عنوان کرد: الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی  و شبکه سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و روستا از دیگر اهداف طرح سه شنبه های تکریم است.

مدیر کانون فرهنگی هنری کانون حضرت رسول(ص) روستای بلبل آباد شهرستان بشاگرد ادامه داد: صبح امروز اعضای کانون به همراه جمعی از مسئولان محلی به دیدار خانواده شهیدان محمد و علی زارعی از شهدای روستای بلبل آباد رفتند.

وی اضافه کرد: در این دیدار عباس زارعي شوراي اسلامي، حجت الاسلام علي شهمرادي مدیر کانون و ابراهيم زارعي مدير مدرسه پيامبر اعظم(ص) بلبل آباد از خانواده شهدا دلجویی کردند.

 

گفتنی است؛ اهالی روستای بلبل آباد در دهه های ۶۰ و ۷۰ بود که در واکنش به سخنان روحانی اعزامی در ایام تبلیغ، تصمیم به قطع مصرف انواع دخانیات و پاک کردن روستا از لوث هرگونه استعمال دود گرفتند.

 

این روستا که در قلب کوههای بشاگرد قرار دارد با همت مردم خود توانست، نام روستای «پاک و بدون دود» را در هرمزگان را به نام خود به ثبت برساند.

 

مردم این روستا دهم تیرماه سال 70 ، مصادف با روز«عید غدیر»، در حرکتی خودجوش، همه قلیان ها را شکستند و افرادی که قلیان و یا سیگار می کشیدند و یا معتاد به مواد مخدر بودند، برای همیشه با دنیای دود و عوارض ناشی از آن خداحافظی کردند و از آن تاریخ تا کنون هرساله به شکرانه تعهد خود، این روز را جشن می گیرند.