اجرای طرح سه‌شنبه‌های تکریم (شکوه مادری) در هرمزگان/تجلیل از مادر شهید «امیدرضا گنجی‌پور سراجی»
اجراي طرح سه‌شنبه‌هاي تکريم (شکوه مادري) در هرمزگان/تجليل از مادر شهيد «اميدرضا گنجي‌پور سراجي»
ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) گزارش می دهد؛

اجرای طرح سه‌شنبه‌های تکریم (شکوه مادری) در هرمزگان/تجلیل از مادر شهید «امیدرضا گنجی‌پور سراجی»

در راستاي اجراي طرح سه‌شنبه‌هاي تکريم تحت عنوان « شکوه مادري »، مدير و کارکنان ستاد فهماي هرمزگان از مادر دانشجوي شهيد «اميدرضا گنجي پور سراجي» تجليل کردند.
شناسه خبر : 31902 تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، طرح سه شنبه های تکریم با محوریت شکوه مادری از ابتدای سال جاری با هدف تجلیل از مادران شهیدپرور، مسجدی و فعال در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز شده است.

امروز سه شنبه 18 آبان فرصت مناسبی بود که با مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، به پاس ادب و تکریم مادران شهدا مهمان یکی از خانه‌های نورانی شهر شدیم و به دیدار مادر شهید «امیدرضا گنجی پور سراجی» که دانشجوی رشته الکتروتکنیک دانشگاه تهران بود و در چهارم دی ماه سال 65 در عملیات کربلای چهار در ام الرصاص به شهادت رسید، رفتیم.

وارد خیابان اسلام آباد، کوچه شهید گنجی پور سراجی در محله ای از محلات قدیمی شهر بندرعباس شدیم از دور تابلو حسینیه شهید امیدرضا گنجی پور سراجی خودنمایی می کرد، از خودرو پیاده شدیم و درب منزل را به صدا درآوردیم خواهر شهید در را به رویمان باز کرد و وارد منزل شدیم.

 

خانواده شهید در خانه ای قدیمی در محله ای از محلات بافت فرسوده شهر که حال و هوای سادگی دوران قدیم را به رخ می کشد زندگی می کنند، خانه چندان بزرگ نیست اما دل مادری که در آن زندگی می کند خیلی بزرگ و دریایی است.

گویا چند روزی است که پدر شهید بیمار شده و در بیمارستان بستری است و فرزندان و نوه ها در کنار مادر شهید بودند و از وی پرستاری می کردند.

پس از دقایقی « بلقیس شهابی پور احمدی »، مادر شهید با عصایی در دست با خوشرویی به اسقبالمان آمد و ضمن خوشامدگویی، با حوصله و بیانی شیوا به معرفی شخصیت و خاطراتی از پسر و برادر شهیدش و یکی از شهدای محله پرداخت.

به گفته خودش خاطرات زیادی از فرزند و برادر شهیدش دارد که همه آنها شیرین است. او همچنین ایمان و اعتقاد راسخ، حجب و حیا، دوری از تعلقات دنیوی، توجه به نیازمندان، ولایت پذیری و عشق به شهادت در راه خدا را از مهمترین ویژگی های این دو شهید برشمرد.

 

حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در این دیدار ضمن تکریم این مادر و خواهر شهید، دیدار با خانواده های شهدا را وظیفه دانست و گفت: آسایش و امنیت و هرآنچه امروز داریم مدیون خون شهداست.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما با شهادت بوجود آمد و با شهادت حفظ شد و با شهادت استمرار خواهد یافت، افزود: حضور در جمع اعضای خانواده معظم شهدا عبادت محسوب می شود.

مدیر ستاد فهمای هرمزگان به معرفی کانون های فرهنگی هنری مساجد و بخشی از عملکرد آنها پرداخت و عنوان کرد: نوجوانان و جوانان امروز با حضور در مساجد ادامه دهنده راه شهدا هستند.

مادران شهدا شاهدانی بی‌‌‌ادعا هستند که با الهام از مکتب حضرت زهرا(س) با خدا معامله کرده و فرزندانشان را در راه حق و حقیقت راهی جبهه‌های نبرد با کفر کردند، چنین مادرانی مقام و جایگاهی ارزشمند نزد خدا دارند.

 

در بخشی از وصیت نامه این شهید که در گلزار شهدای بندرعباس آرمیده، آمده است: « به انقلاب اسلامی  وفادار و پایدار باشید، ما در دریایی از نور زندگی می کنیم و قدر این نور را نمی دانیم و این نور، نور ولایت فقیه است. امام را تنها نگذارید و خاموش کنندگان این نور و کسانی که مذبوحانه سعی در خاموش کردن این نور می کنند را امان ندهند ».

گفتنی است طرح سه‌شنبه‌های تکریم از سری برنامه‌های طرح ملی فهما است که امسال در قالبی متفاوت زمینه شناسایی و معرفی مادران شاخص و تأثیرگذار در مساجد را فراهم کرده است.