نشست هم اندیشی معاونت فرهنگی سپاه امام سجاد(ع) و مدیر ستاد فهمای هرمزگان
نشست هم انديشي معاونت فرهنگي سپاه امام سجاد(ع) و مدير ستاد فهماي هرمزگان
به مناسبت 19 مهر برگزار شد؛

نشست هم اندیشی معاونت فرهنگی سپاه امام سجاد(ع) و مدیر ستاد فهمای هرمزگان

به مناسبت 19 مهر، سالروز فرامين مقام معظم رهبري در رابطه با کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، نشست هم انديشي معاونت فرهنگي سپاه امام سجاد(ع) و مدير ستاد فهماي هرمزگان برگزار شد.
شناسه خبر : 31064 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، سرهنگ پاسدار « علی اسلامی »، معاون فرهنگی سپاه امام سجاد(ع) در این نشست با اشاره به سخنان راهگشای رهبر معظم انقلاب پیرامون تقویت کانون های فرهنگی هنری با همکاری بسیج، گفت: نشست امروز با هدف عملیاتی کردن فرامین معظم له برگزار شده است.

وی از کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج به عنوان دو بال مساجد یاد کرد و افزود: تعامل و هم افزایی ارکان مساجد به ویژه بسیج و کانون می تواند نقش موثری در آبادانی معنوی این اماکن مقدس داشته باشد.

معاون فرهنگی سپاه امام سجاد(ع) با اشاره به وجود برخی موازی کاری ها در حوزه مساجد، عنوان کرد: در حال تنظیم تفاهم نامه ای مشترک فی مابین پنج دستگاه فعال حوزه مساجد ازجمله سپاه، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه با هدف تجمیع ظرفیت های این حوزه و بهره گیری هدفمند از آن برای دستیابی به اهداف مسجد محور هستیم.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه دارای 10 هدف و شش موضوع در حوزه های مختلف ازجمله فرهنگی و هنری است، اضافه کرد: در این تفاهم نامه هر کدام از دستگاه ها و نهادها تعهداتی دارند و از ظرفیت های آنان در راستای تقویت مساجد بهره برداری خواهد شد.

اسلامی با ذکر این نکته که تا هفته آینده کار جمع بندی این تفاهم نامه به پایان می رسد، بیان کرد: طی دو هفته آتی نیز نشست مشترک مدیران این پنج دستگاه و نهاد برگزار و تفاهم نامه به امضای طرفین می رسد.

وی از برگزاری دومین جشنواره قرارگاه تحول محلات به عنوان یکی از موضوعات این تفاهم نامه نام برد و عنوان کرد: این جشنواره با همکاری این پنج دستگاه و نهاد در رشته های فرهنگی هنری قرآن، سرود، عکس، فیلم، شهیدپژوهی، کتابخوانی و ... برگزار می شود.

حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز ضمن قدردانی از حمایت های مجموعه سپاه امام سجاد(ع) از کانون های فرهنگی هنری، گفت: کانون های مساجد استان همواره مورد حمایت سپاه بوده و تعامل بسیار خوبی بین این دو مجموعه وجود داشته است.

وی با استقبال از تفاهم نامه همکاری مشترک سپاه و کانون ها، افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه قرآنی، سیره اهل بیت(ع)، تئاتر و نمایش های آیینی مذهبی، سرود و کتاب و کتابخوانی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان وجود دارد که می توان از آن در جهت رونق و آبادانی هرچه بیشتر مساجد محلات استفاده کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از « روستای دوستدار کتاب » به عنوان یکی از طرح های مهم نام برد و بیان کرد: تاکنون تنها یکی دو روستایاستان در این طرح انتخاب شده اند و گنجانده شدن آن در این تفاهم نامه می تواند در ارتقای سطح مطالعه در استان کمک کند.

وی افزود: گنجاندن طرح تجلیل از مساجد که ارکان آن تعامل و هم افزایی خوبی دارند در تفاهم نامه می تواند نقش موثری در ایجاد وفاق و همدلی بین فعالان مساجد داشته باشد.

 

 

 

 

کلمات کلیدی: 19 مهر تفاهم نامه