19 مهر روز سرنوشت‌سازی در حوزه کانون های مساجد است
19 مهر روز سرنوشت‌سازي در حوزه کانون هاي مساجد است
مدیر ستاد فهمای استان هرمزگان:

19 مهر روز سرنوشت‌سازی در حوزه کانون های مساجد است

حجت الاسلام پهلواني با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در رابطه با کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، گفت: 19 مهر روز مهم و سرنوشت سازي در حوزه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است.
شناسه خبر : 30986 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام « احمد پهلوانی » در گفتگویی رسانه ای ضمن  تبریک فرارسیدن سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب(۱۹ مهر) سال ۹۱ در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: رهبری ۱۹ مهر سال ۹۱ طی سخنرانی خود در جمع علما در خراسان شمالی با تبیین جایگاه کانون های فرهنگی هنری در مساجد، بر تقویت این مراکز تاثیرگذار تاکید فرمودند.


وی، فرامین مقام معظم رهبری را نقشه راه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و افزود: تقویت کانون ها به معنی حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مساجد است.


مدیر ستاد فهمای استان هرمزگان همکاری با بسیج را یکی از موارد مطرح شده در بیانات رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز همکاری و تعامل بسیار خوبی بین کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج در استان وجود دارد.


وی از اجرای طرح های جمع آوری و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان، ضدعفونی کردن نقاط پرتردد محلات و روستاها، قربانی کردن گوسفند و گاو و توزیع گوشت قرمز بین ایتام و فقرا، توزیع لوازم تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند به عنوان بخشی از فعالیت های مشترک کانون ها و بسیج یاد کرد.


گفتنی است، رهبر معظم انقلاب در روز ۱۹ مهر  سال 1391 در خراسان شمالی  فرمودند: من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید. با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می کند ، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب هایی وجود دارد که می شود از این کتاب ها استفاده کرد. کتاب هایی هست، بروید بپرسید،تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید . مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال . بعد به کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید .