دوره آموزشی « هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی » در بندرعباس آغاز به کار کرد
دوره آموزشي « هر مادر ايراني، يک مربي قرآني » در بندرعباس آغاز به کار کرد

دوره آموزشی « هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی » در بندرعباس آغاز به کار کرد

دوره آموزشي « هر مادر ايراني، يک مربي قرآني » با عنوان کوثر رسالت ويژه مادران و مربيان عضو کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان هرمزگان در بندرعباس آغاز به کار کرد.
شناسه خبر : 30477 تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان در مراسم آغاز به کار این دوره، با اشاره به اینکه طرح کوثر رسالت برای پنجمین بار در سطح استان در حال برگزاری است، گفت: این دوره تاکنون در شهرهای بندرلنگه ، میناب‌، سیریک و قشم برگزار شده است.

وی خروجی این طرح را تربیت یکهزار مادر مربی با محوریت قرآن و عترت در سطح استان ذکر کرد و افزود: این دوره ها زیر نظر استاد فاضلی که خود نویسنده، مبتکر و خلاق طرح های جدید و نو در حوزه دین می باشد و حتی برخی از تألیفات وی در سایر کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد، در حال برگزاری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: در این دوره، شیرینی آموزش نماز به کودک، تربیت بدون تنبیه، روش ها و تکنیک های  تشویق کودکان  به سوی دین، قرآن و نماز آموزش داده خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که هر کدام از مادران شرکت کننده در این دوره ها بتوانند در منازل خود یا اقوام کارگاه هایی را برگزار و به تربیت نیروهای جدید اقدام کنند.

پهلوانی در ادامه، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را نشات گرفته از بی توجهی به مادران و عدم آموزش آنان در راستای ایفای صحیح نقش تربیتی شان دانست و تصریح کرد: هر چه برای مادران این سرزمین با برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی  سرمایه گذاری کنیم، در آینده شاهد رشد فرزندان و مدیرانی در طراز  انقلاب اسلامی خواهیم بود.

گفتنی است؛ این دوره سه روزه از امروز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با حضور ۸۰ نفر (مربیان و مادران) در زینبیه حوزه علمیه خواهران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه الزهرا(س) بندرعباس برگزار می شود.