صحیفه گوشه‌ای از ابعاد علمی، عرفانی و اخلاقی امام سجاد(ع) را به نمایش گذاشته است
صحيفه گوشه‌اي از ابعاد علمي، عرفاني و اخلاقي امام سجاد(ع) را به نمايش گذاشته است
امام جمعه شهرستان بندرلنگه بیان کرد:

صحیفه گوشه‌ای از ابعاد علمی، عرفانی و اخلاقی امام سجاد(ع) را به نمایش گذاشته است

حجت الاسلام و المسلمين اسماعيل نيا با بيان اينکه صحيفه سجاديه تنها گوشه‌اي از ابعاد علمي عرفاني و اخلاقي امام سجاد(ع) را به نمايش گذاشته است، گفت: صحيفه گنجي بي پايان در اختيار مسلمانان است و نبايد هيچ مسلماني خود را از آن گنج محروم کند.
شناسه خبر : 30060 تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین « جواد اسماعیل نیا » در نشست علمی مرجعیت علمی امام سجاد(ع) از سلسه برنامه های بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) که با حضور علمای شیعه و اهل سنت و به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان بندرلنگه در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه بنی امیه با در پیش گرفتن سیاست دور ساختن جامعه از روش های عصر نبوی و ارائه قرائنی خاص از اسلام، با شیوه های مختلف مانع رجوع مردم به اهل بیت شدند اما اکثر دانشمندان منصف آن مرجعیت را پذیرفته اند و از خرمن آن بزرگواران خوشه چینی کرده‌اند.

وی افزود: امام سجاد(ع) با درک صحیح از زمانه سیاست همگرایی جامعه اسلامی را در پیش گرفت و با رونق مجالس علمی دعا و مناجاتی از تفرقه امت  اسلام جلوگیری نمود و زمینه تشکیل دانشگاه بزرگ اسلامی در عهد امامین باقر و صادق و هدایت عالمان بزرگ فقهی حدیثی شیعه و سنی را فراهم آورد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه ادامه داد: صحیفه سجادیه تنها گوشه‌ای از ابعاد علمی عرفانی و اخلاقی امام سجاد(ع) را به نمایش گذاشته است به عنوان زبور آل محمد(ص) گنجی بی پایان در اختیار همه مسلمانان است و نباید هیچ مسلمان شیعه و سنی خود را از آن گنج محروم کند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی نیا عنوان کرد: اهل بیت رسول الله(ص) بر اساس آموزه‌های وحیانی مرجع علمی و فقهی مسلمانان بوده اند از همین رو همه شیعیان و برخی از عالمان اهل سنت آنها را اولی به مرجعیت در امر سیاست نیز می دانند.

وی پیشنهاد داد: برای مقابله عملی با تلاش‌های تفرقه افکنانه گروه‌های افراطی در ترسیم چهره نادرست از شیعه یا سنی واقعی، با تبیین دیدگاه عالمان متقدم اهل سنت و معاصر در مرجعیت علمی اهل بیت نقش وحدت آفرین ضمن بهره مندی از منبع غنی معارف اهل بیت وحدت برادری و همگرایی مسلمانان را تقویت کنیم.

ماموستا « محمد امین راستی » امام جمعه موقت اهل سنت سندج و شیخ « محمد صدیق بهجت » امام جمعه اهل سنت بندرلنگه نیز در این نشست پیرامون شخصیت امام سجاد(ع) مطزالبی را ارائه کردند.