روح تعالیم صحیفه سجادیه منطبق با قرآن است
روح تعاليم صحيفه سجاديه منطبق با قرآن است
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

روح تعالیم صحیفه سجادیه منطبق با قرآن است

حجت‌الاسلام و المسلمين عبادي‌زاده صحيفه سجاديه را تفسيري معصومانه از قرآن کريم دانست و گفت: روح تعاليم صحيفه سجاديه منطبق با قرآن است.
شناسه خبر : 30055 تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین «محمد عبادی زاده» در نشست علمی مرجعیت علمی امام سجاد(ع) از سلسه برنامه های بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) که دوشنبه شب 8 شهریور با حضور علمای شیعه و اهل سنت و به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان بندرلنگه در بستر فضای مجازی برگزار شد، شخصیت امام سجاد(ع) را شخصیتی کم نظیر دانست و با اشاره به دعاهای وارده از پیامبر(ص) و ائمه، اظهار کرد: دعاهایی از نبی مکرم اسلام و ائمه هدی وارد شده اما سبک و سیاق و نوع ادعیه ای که از سیدالساجدین وارد شده تا حدودی متفاوت است.

​نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: امام سجاد(ع) با توجه به شرایط دوران امام سجاد(ع)، آن حضرت در تقیه بوده و نتوانست بسیاری از موارد را به طور صریح اعلام کند، لذا مسایل اجتماعی، سیاسی، فکری، تربیتی و انسان سازی را در قالب دعا مطرح کردند.

​وی ادامه داد: کادرسازی و تربیت نیرو که شاکله و بن مایه های دانشگاه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را تشکیل داد از دیگر اقدامات امام سجاد(ع) در دوران خفقان حکام ظلم و جور بود.

​حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده از صحیفه سجادیه به عنوان سرمایه بسیار ارزشمند جهان اسلام نام برد و عنوان کرد: این سرمایه تنها متعلق به شیعه و حتی مسلمانان نیست بلکه متعلق به بشریت است و لذا هر کسی با هر دینی و مذهب و عقیده ای اگر با ادعیه امام سجاد(ع) مواجه شود می تواند قدر و منزلت آن را درک کند.
​وی با بیان این نکته که روح تعالیم صحیفه سجادیه منطبق با قرآن است، خاطرنشان کرد: مخاطب دعاهای امام سجاد(ع) فطرت بشر است و از این رو صرف نظر از هر دینی، جان های تشنه را به سمت خود جذب می کند.

وی صحیفه سجادیه را تفسیری معصومانه از قرآن کریم دانست و افزود: امام سجاد(ع) حقایق قرآن را در قالب دعا بیان کرد.
​امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه از آنجایی که مخاطب روایات مردم بودند، پیامبر(ص) و ائمه(ع) به اندازه درک مردم سخن می گفت اما در دعا که مخاطب خدای متعال بود لذا عالی ترین معارف عرفانی در کلمات نبی مکرم اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) می توان مشاهده کرد.

​وی به تعبیر امام راحل(ره) که فرمودند: « صحیفه سجادیه قرآن صاعد است » اشاره کرد و افزود: ما با ادبیات صحیفه سجادیه که زبان فطرت همه انسان هاست با دنیا سخن بگوییم.