اهل سنت دوستدار اهل بیت هستند/دشمن درصدد اختلاف افکنی بین شیعه و اهل سنت است
اهل سنت دوستدار اهل بيت هستند/دشمن درصدد اختلاف افکني بين شيعه و اهل سنت است
عالم اهل سنت بخش شیبکوه:

اهل سنت دوستدار اهل بیت هستند/دشمن درصدد اختلاف افکنی بین شیعه و اهل سنت است

شيخ جاشويي با اشاره به اينکه جامعه اهل سنت محب و دوستدار اهل بيت(ع) هستند، گفت: دشمن به دنبال ايجاد اختلاف بين شيعه و اهل سنت است.
شناسه خبر : 29978 تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، شیخ « حمدلله جاشویی » در نشست علمی « نقش دعا در زندگی فردی و اجتماعی » که با حضور علما شیعه و اهل سنت به میزبانی دفتر امام جمعه بخش شیبکوه و در بستر فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه سال 82 کتاب صحیفه سجادیه را از کشور سوریه تهیه کردم، اظهار کرد: در بیش از 30 جلد از کتاب های اهل سنت در رابطه با امام سجاد(ع) مطلب نوشته شده است.

وی افزود: « زُهَری » از علمای معروف معاصر امام سجاد(ع) می گوید: « من با علی بن الحسین(ع) مجالست فراوان داشتم و کسی را فقیه تر از او نشناختم ».

این عالم اهل سنت بخش شیبکوه در ادامه با بیان اینکه برای شناخت دعاهای صحیفه سجادیه، ابتدا باید خود امام سجاد(ع) را بشناسیم، تاکید کرد: باید تلاش شود تا ابتدا خود امام و راه و روش و سیره آن حضرت شناخته شود.

وی همچنین با اشاره به حدیث ثقلین، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: « من در میان شما دو امانت را به یادگار می گذارم کتاب خدا و عترتم را و تا وقتی که از این دو تمسک جویید هرگز گمراه نخواهید شد».

جاشویی تصریح کرد: دشمنان اسلام به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان هستند در حالی که شیعه و اهل سنت در اصول مشترکات زیادی دارند که توجه به آن موجب تحکیم وحدت می شود.

وی در پایان از عوامل اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) قدردانی کرد و گفت: برگزاری این رخداد مهم در کشورهای مختلف توطئه های دشمن را خنثی می کند.