دعاهای صحیفه سجادیه بسیار ناب و توحیدی و در نوع خود بی نظیر است
دعاهاي صحيفه سجاديه بسيار ناب و توحيدي و در نوع خود بي نظير است
عالم اهل سنت هرمزگان:

دعاهای صحیفه سجادیه بسیار ناب و توحیدی و در نوع خود بی نظیر است

شيخ قتالي با بيان اينکه دعاهاي صحيفه سجاديه بسيار ناب و توحيدي و در نوع خود بي نظير است، گفت: امام سجاد(ع) با شيواترين کلمات، پرمحتواترين مطالب و حکيمانه ترين مضامين بيان فرموده است.
شناسه خبر : 29850 تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، شیخ « سید عبدالجلیل قتالی » در همایش علمی بررسی نقش دعا در تربیت انسان که در بستر فضای مجازی و به میزبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد، با اشاره به معرفی سیدالساجدین در کتب اهل سنت، خاطرنشان کرد: علم، تقوا، زهد، دستگیری از فقرا و مستمندان از ویژگی های بارز علی بن الحسین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه در کتاب های اهل سنت در رابطه با زین العابدین مطالب زیادی بیان شده است، افزود: مالک بن انس دررابطه با امام سجاد(ع) می گوید: آن حضرت در طول شبانه روز در حال نماز و عبادت بود و هرگاه می خواست وضو بگیرد رنگ چهره ایشان به زردی می گرایید و هنگام آماده شدن برای نماز بدن مبارکشان می لرزید. وقتی کسی دلیل این حالات را از امام پرسید فرمودند آیا می دانید می خواهم در برابر چه کسی بایستم اگر می دانستید چنین سئوالی نمی پرسیدید.

مدیر مجتمع دینی صدر الاسلام شهرستان بندرخمیر در ادامه از دعا و نیایش به عنوان یکی از مظاهر برجسته عبادت نام برد و با اشاره به آیه ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ عنوان کرد: خداوند در این آیه می فرماید: « بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را». استجابت دعا تضمین شده است.

وی به فرمایشی از رسول گرامی اسلام(ص) که فرمودند: « دعا بهترین عبادت است »، گفت: بی اعتنایی نسبت به دعا نوعی تکبر و گردنکشی است.