آغاز دوره مجازی حفظ صحیفه بخش خواهران در بندرعباس
آغاز دوره مجازي حفظ صحيفه بخش خواهران در بندرعباس
مدیر موسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی خبرداد:

آغاز دوره مجازی حفظ صحیفه بخش خواهران در بندرعباس

غلامحسيني از آغاز دوره مجازي حفظ صحيفه سجاديه با حمايت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان هرمزگان در بندرعباس خبرداد.
شناسه خبر : 28443 تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، « لیلا غلامحسینی » در حاشیه آغاز به کار این دوره اظهار کرد: دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه بخش خواهران با حضور ۱۰۰ متقاضی از بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و موسسات قرآنی سراسر کشور در شهر بندرعباس آغاز به کار کرد.

وی در ادامه به میزبانی موسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی اشاره کرد و به تشریح فعالیت های قرآنی این موسسه پرداخت و عنوان کرد: فعالیت ها متعددی تحت نظر همسر شهید عبدالکریمی در این موسسه در حال انجام است که خروجی آن به تربیت بیش از ۱۰۰ حافظ کل قرآن و هزار قرآن آموز در سطح استان می توان اشاره کرد.

مدیر موسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی افزود: امسال با پیشنهاد دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) و همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، کار ثبت نام قریب ۱۰۰ نفر از خواهران متقاضی حفظ صحیفه از سراسر کشور در این موسسه انجام شد.

وی با بیان اینکه آیین افتتاحیه این دوره دوم تیرماه جاری با سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه در استان رسما آغاز شد، گفت: بخش قابل توجهی از این متقاضیان از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و یا اعضای موسسه شهید عبدالکریمی هستند.

غلامحسینی با بیان اینکه قبل از آغاز رسمی دوره و به مناسبت دهه کرامت و روز دختر، دهها نفر از اعضای ثبت نام کننده در این دوره، اقدام به حفظ ۸ دعای صحیفه کردند، ابراز امیدواری کرد که با آمادگی  و انگیزه ای متربیان و سعی و تلاش و جدیت مربیان تا ولادت امام سجاد(ع) بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان موفق به حفظ کل صحیفه سجادیه شوند.

وی با اشاره به اینکه این دوره با حمایت دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به صورت رایگان برگزار می شود، گفت: شرکت کنندگان در دوره نوجوانان و جوانان رده سنی ۱۵ تا ۳۵ سال هستند.

این فعال فرهنگی قرآنی با ذکر این نکته این دوره در قالب پنج کارگاه به صورت مجازی تحت نظر پنج مربی فعالیت خود را شروع کرده اند، افزود: شرکت کنندگان در این دوره با مفاهیم گران‌سنگ کتاب صحیفه سجادیه نیز آشنا خواهند شد.

وی با بیان اینکه این کتاب به مثابه تفسیر قرآن است، اظهار کرد: حافظین قرآن برای درک بهتر معارف کلام وحی باید سر سفره پر از نغمات معنوی صحیفه سجادیه بنشینند.

وی، برگزاری این دوره را یکی از برنامه های جانبی کنگره‌ بین المللی امام سجاد(ع) برشمرد و گفت: یکی از برکات حفظ صحیفه انس جوانان و نوجوانان با این کتاب ارزشمند است که همواره مقام معظم رهبری بر انس با این گنجینه ارزشمند به خصوص برای جوانان تاکید داشتند.

غلامحسینی در پایان تصریح کرد: شرکت کنندگانی که در پایان دوره موفق به حفظ کل صحیفه سجادیه شوند از سوی دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) سفر معنوی مشهد مقدس پیش بینی شده است و همچنین افرادی که تا قبل از برگزاری کنگره، حفظ خود را به پایان برسانند علاوه بر سفر مشهد در کنگره نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.