نهضت صحیفه‌خوانی در مساجد راه‌اندازی شود
نهضت صحيفه‌خواني در مساجد راه‌اندازي شود
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد:

نهضت صحیفه‌خوانی در مساجد راه‌اندازی شود

حجت الاسلام و المسلمين عبادي زاده با اشاره به ضرورت ترويج فرهنگ صحيفه سجاديه در راستاي واکسينه کردن جامعه در برابر هجمه هاي فرهنگي، گفت: در آينده نزديک نهضت صحيفه خواني در مساجد راه اندازي شود.
شناسه خبر : 28372 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی زاده » در آیین افتتاحیه دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه، از صحیفه سجادیه و نهج البلاغه به عنوان قرآن ناطق نام برد و اظهار کرد: صحیفه سجادیه همانند قرآن مطابق با فطرت بشر است.

وی با بیان اینکه دعا بهترین زبان گفتگو است، افزود: دعا بهترین روش برای سیر و سلوک الهی است و صحیفه سجادیه مخزن و گنجینه ادعیه است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه با اشاره به ترکیبی بودن این استان، تصریح کرد: صحیفه سجادیه می تواند بعد از قرآن، عامل مهم وحدت و همدلی بین شیعه و اهل سنت باشد.

وی همچنین استمرار کنگره بین المللی امام سجاد(ع) را از عنایات ویژه سیدالساجدین دانست و عنوان کرد: امروز استان هرمزگان با نام امام سجاد(ع) افتخار و آبرو کسب کرده است و در دنیا با این نام مبارک و به عنوان خادمین مکتب آن حضرت شناخته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با یادآوری اینکه در سال گذشته 23 کشور دنیا تحت پوشش برنامه های کنگره بین المللی امام سجاد(ع) درآمدند و مروج فرهنگ صحیفه سجادیه شدند، ابراز امیدواری کرد که به گونه ای برنامه ریزی شود که آحاد مردم استان و کشور خودمان نیز با مکتب امام سجاد(ع) و ادعیه صحیفه سجادیه آشنا شوند.

وی ضمن قدردانی از برگزاری دوره مجازی حفظ صحیفه، گفت: امروز 123 نفر از 15 استان کشور در این دوره شرکت کرده اند و کار حفظ را از همین امروز آغاز می کنند و ضروری است که این کار در آینده گسترش و سطح آن نیز ارتقا یابد.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: کار حفظ صحیفه باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی از مرزهای ایران اسلامی عبور کند و در دیگر کشورها نیز ترویج شود.

عبادی زاده همچنین با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک باید نهضت صحیفه خوانی در مساجد راه اندازی شود، گفت: این حرکت به منظور آشنایی و انس قاطبه مردم با صحیفه ابتدا از استان هرمزگان آغاز و سپس به سراسر کشور تسری داده شود.

وی خاطرنشان کرد: نهضت صحیفه خوانی باید در کنار طرح تلاوت نور(قرائت روزانه یک صفحه قرآن) بین دو نماز یک فراز و ترجمه آن خوانده شود.

حجت الاسلام و المسلمین « محمد علی لبخندان »، مدیر موسسه فرهنگی هنری اندیشه های اسلامی سجادیه نیز گفت: تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن تبلیغ فرهنگ اهل بیت(ع) است.

وی ضمن قدردانی از همه مدیران و اقشار مختلفی که طی سال های اخیر همکاری خوبی با مجموعه عوامل برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) کرده اند، اظهار امیدواری کرد: به لطف خداوند و عنایت امام سجاد(ع)، این حرکت ارزشمند استمرار یابد.