راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک در قلعه قاضی
راه اندازي کارگاه توليدي پوشاک در قلعه قاضي
مدیر کانون فرهنگی هنری بنی هاشم محله سعادت آباد:

راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک در قلعه قاضی

کهوري گفت: کانون فرهنگي هنري بني هاشم به منظور کمک به اقتصاد خانواده هاي نيازمند و حمايت از توليد البسه سنتي اقدام به راه اندازي کارگاه توليدي پوشاک زنانه در شهر قلعه قاضي کرده است.
شناسه خبر : 28355 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، « معصومه کهوری » با بیان اینکه در فاز نخست این طرح 10 نفر از زنان خیاط محله که عمدتا از خانواده های نیازمند هستند مشغول به کار شدند، افزود: روزانه بین 50 تا 70 دست البسه در این کارگاه تولید می شود.

 

وی، دوخت چادر، شلوار بندری و پیراهن سنتی را از تولیدات این کارگاه معرفی کرد و گفت: این محصولات تولیدی توسط 15فروشنده خانم در شهرستان های بندر عباس، رودان، میناب و بخش های قلعه قاضی و تخت به فروش می رسند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بنی هاشم شهر قلعه قاضی عنوان کرد: 28 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ماهیانه سه میلیون ریال از سوی صندوق قرض الحسنه بنی هاشم وابسته به کانون فرهنگی هنری به این کارگاه تولیدی پرداخت شده است.

 

کهوری با بیان اینکه تسهیلات دریافتی صرف خرید پارچه شده است، اضافه کرد: در حال حاضر سرمایه این کارگاه به 200 میلیون ریال رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: کارگاه تولیدی پوشاک زنانه که به نام حضرت زهرا(س) متبرک شده با همکاری حوزه مقاومت بسیج حضرت رقیه(س) و دفتر امام جمعه شهر قلعه قاضی راه اندازی شده است.

 

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری بنی هاشم محله سعادت آباد شهر قلعه قاضی یکی از کانون های فعال در حوزه شرق شهرستان بندرعباس است که با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می کند.