برگزاری جشنواره سراسری سرود صدای انقلاب به میزبانی استان هرمزگان
برگزاري جشنواره سراسري سرود صداي انقلاب به ميزباني استان هرمزگان

برگزاری جشنواره سراسری سرود صدای انقلاب به میزبانی استان هرمزگان

حجت الاسلام پهلواني از برگزاري جشنواره سراسري سرود صداي انقلاب ويژه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور به ميزباني استان هرمزگان خبر داد.
شناسه خبر : 21889 تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۴۹

حجت الاسلام «احمد پهلوانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان هرمزگان اظهار کرد: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با مشارکت دبیرخانه روستا و عشایر وزارت ارشاد اقدام به برگزاری جشنواره سراسری سرود « صدای انقلاب » می کند.

 

وی افزود: گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر و آشنایی نسل جوان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، حمایت از توسعه کمی و کیفی گروه های سرود ثبت شده در سامانه فهما، ایجاد شور و نشاط اجتماعی در دهه ی مبارکه فجر ، ترغیب و تشویق هنرمندان مسجدی به تولید آثار فاخر و ارزشمند سرود با محوریت انقلاب، رقابت سالم به منظور شناسایی استعدادهای برتر سرود در سطح کشور و معرفی ظرفیت های هنری کانونهای فرهنگی هنری مساجد به مسئولین و آحاد مردم از اهداف برگزاری جشنواره است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه جشنواره در دو بخش کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی ویژه برادران برگزار می شود، عنوان کرد: کلیه گروه ها جهت شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را با موضوعات انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، ولایت فقیه، مقام معظم رهبری، شهدا ، بصیرت ، مسجد و  گام دوم انقلاب اسلامی در سایت bachehayemasjed.ir  بارگذاری کنند.

 

وی با اشاره به بررسی غیرحضوری آثار در این مرحله، گفت: صدابرداری اکویی موجب کسر 1 تا 2 امتیاز در بخش آداب و شرایط خواهد شد، ارسال اثر به شکل صوتی و track (بدون تصویر) و یا به شکل لب خوانی و میکس صدا و تصویر (عدم اجرای زنده) و یا به شکل مجلسی باعث حذف اثر از جشنواره خواهد شد و كار به طور زنده صدا و تصوير برداري شود. (در تمام زمان اجراي كار، تصوير غير از گروه چيز ديگري را نشان ندهد و همچنین تصویر پرش نداشته باشد که در این صورت میکس تصویر در تصویر تلقی شده و کل کار حذف می‌شود).

 

پهلوانی به شرایط و ضوابط جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: شركت كنندگان بايد عضو كانون فرهنگي هنري مسجد باشند وگروه سرود و اسامی اعضا گروه در سامانه بچه های مسجد کانون فهما ثبت شده باشد، اجرای موسیقی زنده در جشنواره ممنوع است، حداكثر زمان اجرا 10 دقيقه و نفرات گروه برای کانونهای شهری حداقل 10 و برای کانونهای روستایی حداقل 7 نفر است.

 

وی اضافه کرد: امتیاز حضور تکخوان در گروه با دیگر امتیازات جمع نمی‌شود اما از تکخوان برتر تقدیر به عمل خواهد آمد، عدم آرايش تركيب گروه در حين اجرا موجب کسر امتياز از گروه خواهد شد و ارايه متن مكتوب اثر الزامي است و سرودهایی که با گویشهای محلی اجرا می­شود.

 

این مقام مسئول، زمان ثبت گروه ها در سامانه فهما، تمرین  و تولید اثر و ثبت اثر در سامانه را تا 22 بهمن اعلام کرد و گفت: زمان داوری آثار مرحله اول و اعلام گروه های راه یافته به مرحله نهایی 30 بهمن تعیین شده است.

 

وی افزود: گروه های برتر جشنواره نیز 18 اسفند سال جاری معرفی و تجلیل می شوند.