همکاری ستاد فهما و جمعیت هلال احمر استان هرمزگان/راه‌اندازی دویست خانه هلال
همکاري ستاد فهما و جمعيت هلال احمر استان هرمزگان/راه‌اندازي دويست خانه هلال

همکاری ستاد فهما و جمعیت هلال احمر استان هرمزگان/راه‌اندازی دویست خانه هلال

سلحشور با اشاره به همکاري ستاد فهما و جمعيت هلال احمر استان هرمزگان، از راه‌اندازي دويست خانه هلال در اين استان خبر داد.
شناسه خبر : 21767 تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، « مختار سلحشور » در نشست مشترک مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و جمعیت هلال احمر استان، به جایگاه و نقش مسجد در طول تاریخ اسلام اشاره و اظهار کرد: مسجد در صدر اسلام، رکن فعالیت های فرهنگی در جامعه اسلامی بود و این کارکرد در نظام جمهوری اسلامی احیا و تقویت شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در بخش دیگری از مباحث خود، ضمن قدردانی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان هرمزگان، افزود: تلاش ها و اقدامات کانون ها در هرمزگان بر همگان مبرهن و قابل لمس است.

 

سلحشور تصریح کرد: جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد از سرمایه های نظام جمهوری اسلامی به شمار می روند.

 

وی از آمادگی هلال احمر برای برگزاری دوره های آموزشی در راستای توانمندسازی جوانان عضو کانون ها و تربیت پیشگامانی که در حوادث و بلایای طبیعی به امداد و یاری آسیب دیدگان می شتابند، خبر داد و گفت: این آموزش ها در جهت مصون سازی جامعه در برابر حوادث و بلایا ارائه می شود.

 

سلحشور همچنین با اشاره به راه اندازی 200 خانه هلال در استان هرمزگان، افزود: به گونه ای برنامه‌ریزی خواهیم کرد که فعالیت این خانه ها با کانون های فرهنگی هنری مساجد همپوشانی داشته باشد.

 

وی در پایان عنوان کرد: براساس تفاهم نامه مشترک ستاد هماهنگی کانون ها و هلال احمر، اعضای کانون ها به صورت رایگان مباحث مرتبط با کمک های اولیه و امداد و نجات آموزش می بینند.

 

حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کانون های فرهنگی هنری استان، گفت: هم اکنون هزار و 70 کانون با قریب به 140 هزار عضو در مساجد استان هرمزگان وجود دارد که بیش از 75 درصد از آنها روستایی هستند.

 

وی به بخشی از توانمندی های کانون ها اشاره کرد و افزود: این کانون ها در بُعد فعالیت های فرهنگی از توانایی های خاصی برخوردارند که با اعتمادی که در ستاد مرکز بوجود آمد بیش از 10 برنامه ملی و منطقه ای به کانون های هرمزگان به ویژه کانون های روستایی واگذار شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان به استمرار فعالیت های کانون ها در شرایط کرونایی هم اشاره و عنوان کرد: امسال کانون ها فعالیت های خود را در قالب رواق های 12 گانه در سامانه بچه های مسجد و در لوای طرح ملی ایران قوی بارگذاری خواهند کرد.

 

وی در پایان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با هلال احمر، آمادگی لازم برای هرگونه همکاری در استان هرمزگان وجود دارد.