راه اندازی کمپین تولید ماسک/ماهیانه 300 ماسک بین نیازمندان شهرک علوی توزیع می شود
راه اندازي کمپين توليد ماسک/ماهيانه 300 ماسک بين نيازمندان شهرک علوي توزيع مي شود
فهما از فعالیت های کانون خاتم النبیین(ص) گزارش می دهد؛

راه اندازی کمپین تولید ماسک/ماهیانه 300 ماسک بین نیازمندان شهرک علوی توزیع می شود

کانون فرهنگي هنري خاتم النبيين(ص) شهرک علوي با تشکيل کمپين و فراخوان بانوان خياط، اقدام به راه اندازي کارگاه هاي خانگي توليد ماسک و توزيع بين نيازمندان و آسيب ديدگان از کرونا کرده است.
شناسه خبر : 21050 تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، شیوع کرونا از اواخر سال گذشته به دلیل ناشناخته بودن و مرموز بودن آن، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری را ضروری کرد و از همین رو نیز بسیاری از صاحبان حرف و مشاغل به دلیل تعطیلی مشاغلشان دچار آسیب و تنگاهای مالی شدند و از همین رو نیز آحاد مردم به ویژه تشکل های مردم نهاد به کمک حاکمیت شتافتند تا در کاهش آلام جامعه نقش آفرین باشند.

 

کانون های فرهنگی هنری که با توجه به قرار گرفتن در فضای معنوی مساجد و حضور جوانان مومن، انقلابی و باانگیزه، زیر نظر امام جماعت فعالیت می کنند با درک درست از شرایط موجود، با تحکیم وحدت و همدلی در بین ارکان مسجد و برگزاری نشست های هیات اندیشه ورز متشکل از مدیر کانون، هیات امنا مسجد، فرمانده پایگاه بسیج، هیات مذهبی، فرخوان جلب کمک های مردمی محللات و روستاها رو اعلام کردند.

 

نخستین اقدام تشکیل گروه های همدلی و شناسایی پتانسیل و ظرفیت بومی و بررسی امکان بهره برداری از آن در جهت پیشگیری و مبارزه با کروناویروس و همچنین دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان و ایجاد و تقویت روحیه امید در بین آحاد مردم بود.

 

هرکانون بنا به ظرفیت ها و همچنین نیازها، اقدام به برنامه ریزی و حرکت در مسیر اجرای آن کرد که کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین(ص) شهرک علوی که از سال 98 با مدیریت بانویی جوان و تحصیلکرده فعالیت خود را آغاز کرده بود در دو محور تولید و توزیع ماسک و تهیه و توزیع بسته های معیشتی فعالیت کرونایی خود را آغاز کرد.

 

« فهمیه سبزی کار »، مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین(ص) شهرک علوی گفت: همزمان با شیوع کرونا با برگزاری نشست هیات اندیشه ورز کانون، به بررسی نیازها و همچنین پتانسیل و ظرفیت ها در شهرک پرداختیم و دو مصوبه تشکیل کمپین دوخت ماسک و جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه بسته های معیشتی خروجی آن نشست بود.

 

وی افزود: پس از اعلام فراخوان در بخش کمپین تولید ماسک، پنج نفر از بانوان خیاط عضو کانون در منازل خود اقدام به تولید ماسک پارچه ای کردند و ماهیانه بیش از 300 ماسک تولید و بین نیازمندان شهرک توزیع می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین(ص)شهرک علوی ادامه داد: در بخش تهیه و توزیع بسته های مواد غذایی نیز تا کنون سه مرحله از این بسته ها بین ایتام، نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شده است.

 

وی هر بسته را شامل یک بسته 10 کیلویی برنج، دو قوطی روغن، ماکرونی، رب گوجه، نخود، لوبیا، عدس و سویا ذکر کرد و گفت: طی یک مرحله نیز 12 بسته گوشت گرم بین نیازمندان توزیع شد.

 

سبزی کار از توزیع لوازم اتحریر به عنوان بخش دیگری از اقدامات کانون یاد کرد و افزود: همزمان با بازگشایی مدارس نیز طی دو مرحله لوازم التحریر شامل کیف، جامدادی،.مداد رنگی، دفتر، خودکار، مداد، خط کش، پاک کن و مدادتراش بین دانش آموزان خانواده های نیازمند توزیع شد.

 

وی به دیگر فعالیت های کانون اشاره و عنوان کرد: برگزاری کلاس های قرآن و احکام ویژه برادران و خواهران در رده های سنی کودک، نوجوان و جوان، مداحی، آموزش زبان، خیاطی ویژه بانوان، مکانیک و پرورش گل و گیاه از دیگر فعالیت هاست.

 

محور اصلی فعالیت های کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین(ص) در شرایط کرونایی حل کردن بخشی از مشکلات و نیازهای مردم و اجرای برنامه های فرهنگی هنری به دو شکل مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی است.