راه‌اندازی گروه همدلی در کانون حامیان ولایت روستای جم انبه/دو مرحله بسته ارزاق بین نیازمندان توزیع شده است
راه‌اندازي گروه همدلي در کانون حاميان ولايت روستاي جم انبه/دو مرحله بسته ارزاق بين نيازمندان توزيع شده است

راه‌اندازی گروه همدلی در کانون حامیان ولایت روستای جم انبه/دو مرحله بسته ارزاق بین نیازمندان توزیع شده است

کانون فرهنگي هنري حاميان ولايت روستاي جم انبه بخش جغين با راه اندازي گروه همدلي درصدد جذب مشارکت هاي مردمي براي حمايت از نيازمندان در شرايط کرونايي است.
شناسه خبر : 20942 تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، همزمان با اپیدمی کروناویروس و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، بسیاری از کسب و کارها تعطیل شد و صاحبان این حرف و مشاغل منبع درآمد خود را از دست دادند.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از مراکز کاملا مردمی است که بنا به مقتضیات روز به ارائه خدمات در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... مشغول هستند و شیوع کرونا فرصتی شد تا کانون ها ظرفیت خود را به جامعه نشان دهند.

 

ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور طی ابلاغیه ای اجرای طرح ملی ایران قوی را برای ایام کرونایی به کانون های فرهنگی هنری در سراسر کشور پیشنهاد داد که بخشی از آن دستگیری از نیازمندان در قالب طرح ملی رهکار است.

 

کانون فرهنگی هنری حامیان ولایت مسجد ابوالفضل(ع) روستای جم انبه بخش جغین شهرستان رودان یکی از کانون هایی است که با استفاده از پتانسیل موجود در روستا اقدام به اجرای طرح راهکار کرده است.

 

« ابوذر مسافری »، مدیر کانون فرهنگی هنری حامیان ولایت در این باره می گوید: همزمان با آغاز موج سوم شیوع کرونا، گروه همدلی با هدف جذب مشارکت های مردمی برای حمایت از نیازمندان در این شرایط در کانون حامیان ولایت تشکیل شده است.

 

وی تلاش در راستای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی و تهیه بسته های معیشتی را فلسفه شکل گیری این گروه ذکر کرد و افزود: گروه از 21 هر ماه تا یکم ماه بعد از طریق حضوری و یا در فضای مجازی از حقوق بگیران و کسانی که تمکن مالی دارند برای خرید بسته های رزاق کمک می گیرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حامیان ولایت روستای جم انبه بخش جغین ادامه داد: اقلام غذایی اهدایی و همچنین خریداری شده از محل جمع آوری کمک های نقدی در اولین فرصت بسته بندی و بین نیازمندان روستا توزیع می شود.

 

وی افزود: مرغ، برنج، روغن، ماکارونی، سویا، عدس، لوبیا، رب گوجه، سیب زمینی و پیاز از جمله اقلام این بسته های معیشتی است.

 

مسافری با اشاره به توزیع دو مرحله از بسته های معیشتی در بین نیازمندان روستا، گفت: در مرحله اول پنج بسته که ارزش هر کدام یک میلیون 500 هزار ریال و در مرحله دوم هشت بسته که ارزش هر بسته یک میلیون و 300 هزار ریال بود، توزیع شد.

 

وی اضافه کرد: هم اکنون در حال آماده کردن بسته های ارزاق برای مرحله سوم هستیم که پس از تکمیل بسته ها، بین افراد نیازمند شناسایی شده، توزیع خواهد شد.

 

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری حامیان ولایت در مسجد ابوالفضل(ع) روستای جم انبه بخش جغین شهرستان رودان قرار دارد و از کانون های فعال این بخش محسوب می شود.