طرح ملی«ایران قوی» در کانون حضرت عباس(ع) میناب/از تولید ماسک تا کوهنوردی
طرح ملي«ايران قوي» در کانون حضرت عباس(ع) ميناب/از توليد ماسک تا کوهنوردي

طرح ملی«ایران قوی» در کانون حضرت عباس(ع) میناب/از تولید ماسک تا کوهنوردی

طرح ملي « ايران قوي » به صورت بومي شده با مشارکت فعال نوجوانان و جوانان در کانون فرهنگي هنري حضرت عباس(ع) روستاي نوبند شهرستان ميناب در حال برگزاري است.
شناسه خبر : 20421 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان هرمزگان، شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از هشدارهای مقام معظم رهبری(حفظه الله) در رابطه با هجمه های فرهنگی دشمن، طی مصوبه شماره 302 در 18 اسفند سال 72 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف به راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در فضای مساجد کرد.

 

احیای کارکردهای مختلف مسجد، احیا و ترویج آموزه های قرآنی، سیره نبوی و معارف اهل بیت(ع)، اصول و ارزش های والای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و کادرسازی برای آینده نظام و تشویق و ترغیب آحاد مردم به ویژه جوانان برای حضور به موقع و آگاهانه در صحنه های مختلف نظیر شرایط کنونی اپیدمی کرونا ازجمله اهداف شکل گیری کانون هاست.

 

امروزه کانون های فرهنگی هنری مساجد پس از 27 سال فعالیت، به مرحله ای از بلوغ و بالندگی رسیده اند که در بسیاری از عرصه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و ... اثرگذار می باشند.

 

شیوع کروناویروس و ضرورت اجرای فاصله گذاری اجتماعی موجب شد تا پتانسیل و ظرفیت های مغفول مانده مراکزی تاثیرگذاری همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد به بهترین شکل خود را نشان دهد.

 

یکی از کانون هایی که از سال گذشته تاکنون در کنار فعالیت های روتین خود، به موضوع پیشگیری از بیماری کرونا و مقابله با کروناویروس ورود کرده است، کانون فرهنگی هنری حضرت عباس(ع) روستای نوبند شهرستان میناب است.

 

این کانون با برخورداری از تیم مدیریتی بسیار خوب و راه اندازی هیات اندیشه ورز و بهره گیری از تجارب و نظرات ارکان مسجد ازجمله پایگاه مقاومت بسیج، برنامه هایی موثری را در رابطه با توجیه اهالی روستا برای رعایت موارد مطرح شده از سوی مراکز بهداشتی و همچنین تقویت روحیه امید و نشاط در بین مردم به ویژه نونهالان، نوجوانان و جوانان در دست اجرا دارد.

 

« مسعود کریمی، مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت عباس(ع( روستای نوبند در این باره گفت: تیم مدیریتی کانون از روزهای نخست شیوع کرونا با راه اندازی هیات اندیشه ورز و برگزاری نشست و بررسی پتانسیل و ظرفیت روستا، برنامه های موثری را در دستور کار کانون قرار داد.

 

وی از راه اندازی کارگاه تولید ماسک به عنوان شاخص ترین اقدامات یاد کرد و افزود: طی فراخوانی بانوانی که از مهارت خیاطی برخوردار بودند جذب و در این کارگاه بکارگیری شدند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری حضرت عباس(ع) روستای نوبند عنوان کرد: ماهیانه بین 500 تا 600 ماسک پارچه ای در این کارگاه تولید و بین نیازمندان روستا توزیع می شود.

 

وی از اجرای عملیات ضدعفونی معابر و اماکن پر رفت و آمد و مسجد روستا به عنوان یکی دیگر از فعالیت های کانون نام برد و اضافه کرد: تیم 20 نفره جوانان عضو کانون و پایگاه بسیج در عملیات ضدعفونی روستا مشارکت دارند.

 

کریمی، اجرای طرح مواسات، همدلی و کمک های مومنانه را بخش دیگری از اقدامات کانون برشمرد و گفت: تاکنون و طی چهار مرحله 300 بسته مواد غذایی شامل برنج، روغن، تن ماهی، ماکارونی، سویا، رب گوجه بین خانواده های نیازمند روستا توزیع شده است.

 

وی افزود: همزمان با بازگشایی مدارس نیز با مساعدت اعضای کانون، 20 بسته لوازم التحریر تهیه و به دانش آموزان خانواده های ایتام و نیازمند اهدا شد.

 

این فعال فرهنگی در ادامه از تشکیل گروه جهادی شهدا در کانون خبرداد و بیان کرد: این گروه 15 نفره که سابقه مرمت و بهسازی حسینیه روستا را در کارنامه دارد هم اکنون در حال احداث سقف منزل یکی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در روستاست.

 

کریمی اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج نیز علاوه بر دیدار با خانواده های شاهد و غبارروبی مزار شهدا، به نیابت از پنج شهید روستا، پنج اصله درخت مثمر (انبه، لیمو و گارم زنگی) در سطح روستا غرس شد.

 

وی از اعزام 20 نفر از اعضای فعال کانون به اردوی نیم روزه کوهنوردی به منطقه کوهستانی اطراف روستا به عنوان یکی از برنامه های نشاط آفرین کانون نام برد و عنوان کرد: ورزش صبحگاهی، کوهنوردی و برگزاری مسابقه دو 200 متر ازجمله آیتم های این اردو بود.

 

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری حضرت عباس(ع) مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای نوبند بخش مرکزی شهرستان میناب در طول سال خدمات متنوعی به مخاطبان ارائه می دهد.