مشارکت کانون علویون و پایگاه بسیج در ضدعفونی محلات شهر رودان
مشارکت کانون علويون و پايگاه بسيج در ضدعفوني محلات شهر رودان

مشارکت کانون علویون و پایگاه بسیج در ضدعفونی محلات شهر رودان

کانون فرهنگي هنري علويون و پايگاه مقاومت بسيج علي بن ابيطالب(ع) در موج سوم شيوع کروناويروس، در امر نظافت و پاکسازي و ضدعفوني کردن محلات شهر رودان، با يکديگر مشارکتي فعال دارند.
شناسه خبر : 20088 تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، با شروع موج نخست شیوع کروناویروش، همه ظرفیت های مردمی پای کار آمدند تا از هم سرعت انتشار و فراگیری بیماری کووید 19 جلوگیری کنند و هم به همنوعان خود در مقابله با این ویروس محنوس کمک کنند که یکی از این مجموعه ها که توانست نقش موثری را در این زمینه ایفا کند، کانون های فرهنگی هنری مساجد بود.

 

 وجود جوانان با انگیزه، مومن و انقلابی، مدیریت امام جماعت و محوریت مسجد از ویژگی های منحصر به فرد کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در همه عرصه های فرهنگی، هنری، مشاوره ای، آموزشی، مشارکت در کمک رسانی به مردم در حوادث غیرمترقبه ازجمله مبارزه با کرونا می تواند نقش آفرین باشد.

 

کانون فرهنگی هنری علویون مسجد جامع شهر رودان و پایگاه بسیج علی بن ابیطالب(ع) از روزهای نخست شروع اپیدمی کرونا، با فراخوان اعضای هیات اندیشه ورز مسجد و برگزاری جلسات متعدد و پس از بحث و بررسی پتانسیل و ظرفیت ها و همچنین نقاط آسیب پذیر، برنامه های مختلفی در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا را اجرا کرده بود، همزمان با موج سوم شیوع این ویروس نیز دست به کار شده و برنامه های موثری را در دست اجرا دارد.

 

« مهدی نایبی »، مدیر کانون فرهنگی هنری علویون گفت: کانون علویون و پایگاه بسیج علی بن ابیطالب(ع) با محوریت طرح تحول محلات، همزمان با شیوع موج سوم کرونا برنامه نظافت و پاکسازی و ضدعفونی محلات شهر رودان را در دستور کار دارند.

 

وی افزود: گروه جهادی مسئول اجرای این طرح در نخستین گام اقدام به جذب حمایت های مالی افراد خیر جهت تهیه و تامین مواد بهداشتی کردند و سپس عملیات نظافت، پاکسازی و ضدعفونی محلات آغاز شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علویون مسجد جامع شهر رودان عنوان کرد: اولویت نخست گندزدایی و ضدعفونی محلات همسایه مسجد و خیابان ها، معابر و نقاط پرتردد سطح محلات شهر رودان است.

 

«امین خرمی»، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مسجد جامع رودان نیز گفت: 30 نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری علویون و پایگاه بسیج در طرح نظافت، پاکسازی و ضدعفونی کردن محلات شهر رودان مشارکت دارند.

 

وی افزود: برنامه ریزی برای جذب کمک های خیرین نیک اندیش و تهیه بسته های معیشتی و توزیع آن بین خانواده های نیازمند و صاحبان مشاغل و حرف تعطیل شده از دیگر اولویت های این پایگاه است.


کانون فرهنگی هنری علویون سال 1390 در مسجد جامع شهر رودان تاسیس شد و از کانون‌های پیشگام در رشته قرآنی، سرود، اردویی و فعالیت های جهادی در بین کانون‌های مساجد استان هرمزگان است.