تشریح برنامه‌های هفته کتاب کانون‌های مساجد هرمزگان/از شنبه های با کتاب تا بروزرسانی اطلاعات کتابخانه‌ها
تشريح برنامه‌هاي هفته کتاب کانون‌هاي مساجد هرمزگان/از شنبه هاي با کتاب تا بروزرساني اطلاعات کتابخانه‌ها

تشریح برنامه‌های هفته کتاب کانون‌های مساجد هرمزگان/از شنبه های با کتاب تا بروزرسانی اطلاعات کتابخانه‌ها

حجت الاسلام پهلواني گفت: به مناسبت بيست و هشتمين دوره هفته کتاب، برنامه هاي متنوعي با توجه به شرايط کرونايي در سطح کانون هاي فرهنگي هنري و کتابخانه هاي مساجد استان هرمزگان اجرا مي شود.
شناسه خبر : 19736 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۰۱

حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) در استان هرمزگان به تشریح برنامه های هفته کتاب کانون ها پرداخت و اظهار کرد: طرح «شنبه‌های کتاب » یکی از شاخص ترین برنامه های این هفته در کانون ها و کتابخانه های مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان  افزود: افتتاح طرح «رواق کتاب» با حضور امامان جماعت و مسئولان در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی از دیگر برنامه هاست. 


وی از « پویش # شنبه – های – کتاب – مساجد » به عنوان یکی دیگر از برنامه ها نام برد و عنوان کرد: انتشار پوستر، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، عکس و فیلم از اجرای طرح شنبه‌های کتاب، انتشار فایل های مربوط به فرامین مقام معظم رهبری و صحبت‌های مسئولان ارشد استانی و افراد صاحب نظر پیرامون اهمیت کتاب در فضای مجازی، جمع آوری کتاب های بلااستفاده از منازل، معرفی کتاب های مفید کتابخانه های مساجد توسط کتابداران در فضای مجازی ازجمله بخش های این پویش است.

 

وی، تکریم فعالان حوزه کتاب را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: تکریم فعالان حوزه کتاب اعم از کتابداران، اعضای کتابخانه، خیران کتاب، ناشران، نویسندگان، مروجان کتابخوانی و ... در قالب طرح سه شنبه های تکریم  ازجمله بخش های این برنامه است.

 

حجت الاسلام پهلوانی از اطلاع رسانی به اعضای کانون ها و کتابخانه ها پیرامون شرکت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، مروجان کتابخوانی و جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان و ثبت نام و شرکت کتابداران مساجد در دوره های آموزشی سامانه بچه های مسجد به عنوان دیگر برنامه ها یاد کرد.

 

وی ثبت و بروز رسانی اطلاعات کتابخانه های مساجد را از دیگر برنامه های هفته کتاب ذکر کرد و افزود: مستندسازی از فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی(عکس، فیلم و ...) و ارسال گزارش ها به ستاد و برگزاری مسابقات کتابخوانی و مسابقه خلاصه نویسی کتاب از دیگر برنامه هاست.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: توزیع کتاب با موضوعات عمومی و نرم افزار کتابخانه دیجیتال بین کتابخانه های مساجد، اهدا قرآن به مساجد مجری طرح تلاوت نور و اهدا تفسیر به ائمه جماعات مساجد بخش دیگری از برنامه هاست.