راهیابی گروه سرود کانون سادات میناب به فینال جشنواره سراسری ترنم الهی
راهيابي گروه سرود کانون سادات ميناب به فينال جشنواره سراسري ترنم الهي

راهیابی گروه سرود کانون سادات میناب به فینال جشنواره سراسری ترنم الهی

جعفري از راهيابي گروه سرود کانون فرهنگي هنري سادات روستاي گورزانگ شهرستان ميناب به مرحله فينال سومين جشنواره سراسري سرود ترنم الهي خبرداد.
شناسه خبر : 19249 تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۳

« محمد جعفری »، مدیر کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ شهرستان میناب در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) در استان هرمزگان اظهار کرد: گروه سرود کانون فرهنگی هنری سادات جواز حضور در مرحله فینال سومین جشنواره سراسری سرود نماز با عنوان « ترنم الهی » که به میزبانی استان سمنان برگزار می شود، را به دست آورد.

 

وی افزود: گروه سرود بچه های آسمانی کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ از بین 80 گروه سرود شرکت کننده در سومین جشنواره سراسری سرود نماز با عنوان « ترنم الهی » به مرحله فینال راه یافت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ شهرستان میناب ادامه داد: فیلم ضبط شده گروه سرود کانون فرهنگی هنری سادات در مهلت مقرر از طریق درگاه اعلام شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در نهایت در مرحله فینال با 10 گروه برتر کشور به رقابت می پردازد.

 

وی گفت: نتایج نهایی این مسابقات تا چند هفته دیگر مشخص خواهد شد.

 

سومین جشنواره سراسری سرود نماز با محور های نماز (جایگاه، ضرورت، آثار)، عبادت، مقدمات عبادت، ذکر و تسبیح خداوند، افعال نماز (اذان، قنوت رکوع و سجود) و نیایش و ستایش برگزار می شود.

 

بهره گیری از ظرفیت ابزار هنر و رسانه (شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های برخط) در ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز، افزایش آگاهی مردم نسبت به آثار، آداب و احکام نماز، تشویق و ترغیب فعالین عرضه هنر (هنرمندان و مربیان) به تولید آثار نمازی، معرفی و ترویج سرود های فاخر نمازی در بین عموم مردم، انتقال مفاهیم اسلامی و دینی به نسل نوجوان با استفاده از ابزار هنر و سرود ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

گفتنی است؛ روستای گورزانگ از توابع بخش بندزرک شهرستان میناب ۱۲ شهید را تقدیم نظام کرده است.