کانون های فرهنگی هنری در راستای احیای کارکردهای واقعی مساجد گام بردارند
کانون هاي فرهنگي هنري در راستاي احياي کارکردهاي واقعي مساجد گام بردارند
امام جمعه حاجی آباد:

کانون های فرهنگی هنری در راستای احیای کارکردهای واقعی مساجد گام بردارند

حجت الاسلام شريفي گفت: کانون هاي فرهنگي هنري بايد با برنامه ريزي هدفمند و ترغيب افراد براي برگزاري جشن هاي عروسي و مراسم عزا، برنامه هاي علمي و آموزشي و ... در راستاي احياي کارکردهاي واقعي مساجد گام بردارند.
شناسه خبر : 17330 تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام « ابراهیم شریفی » ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: نهضت اباعبدالله الحسین(ع) تا قیامت زنده است.

 

وی افزود: امام حسین(ع)، جان و مال خود را فدا کرد تا بشریت را از جهالت و انحراف نجات دهد.

 

امام جمعه شهرستان حاجی آباد در ادامه، توجه به موضوع مهم رونق کانون ها فرهنگی هنری مساجد را دارای مبنا و پیشینه دینی دانست، خاطرنشان کرد: نخستین اقدام پیامبر(ص) در بدو ورود به مدینه، ساخت مسجد بود و آن حضرت همه امور مسلمین اعم از دیدار باسفرا، حل و فصل مشکلات مردمی و ... را در مسجد انجام می دادند.

 

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه کارکرد مسجد همانند کلیسا نیست که تنها به ساعات خاصی در هفته محدود باشد، گفت: مسجد با زندگی مردم عجین است و کانون های فرهنگی هنری باید با برنامه ریزی هدفمند و ترغیب افراد برای برگزاری جشن های عروسی و مراسم عزا، برنامه های علمی و آموزشی و ... در راستای احیای کارکردهای واقعی مساجد گام بردارند.

 

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی کانون های فرهنگی هنری این است که مساجد را از تک منظوره بودن(اکتفا کردن به برپایی نماز جماعت) خارج و به چند منظوره تبدیل کنند.

 

حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارشی، گفت: در حال حاضر بیش از 80 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان حاجی آباد وجود دارد و آمادگی داریم در صورت تقاضای هیات امنای مساجد، تا پایان سال مجوز راه اندازی 10 کانون دیگر را در مساجد این شهرستان صادر کنیم.

 

وی با اشاره به از درجه اعتبار ساقط شدن مجوزهای قدیمی کانون ها، خواستار اهتمام جدی مدیران کانون ها برای دریافت مجوز جدید الکترونیکی شد و افزود: از این پس هر گونه حمایت از کانون ها از قبیل پرداخت سرانه، توزیع کتاب و ... منوط به داشتن مجوز الکترونیکی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان عنوان کرد: افراد برای دریافت مجوز جدید الکترونیکی باید به پنل مدیر کانون در سایت بچه های مسجد مراجعه و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.

 

گفتنی است؛ این نشست به منظور تبیین نحوه بارگذاری برنامه های فرهنگی نظیر سه شنبه تکریم، روح مقاومت، مسابقات کتابخوانی ویژه اربعین و ... در سامانه بچه های مسجد برگزار شد.