مطالب صحیفه سجادیه در قالب نرم افزار تولید و عرضه شود
مطالب صحيفه سجاديه در قالب نرم افزار توليد و عرضه شود
امام جمعه بندرلنگه؛

مطالب صحیفه سجادیه در قالب نرم افزار تولید و عرضه شود

حجت الاسلام اسماعيل نيا گفت: مطالب و دعاهاي صحيفه سجاديه به همراه شرح آن در قالب نرم افزار توليد و در اختيار حوزويان و دانشگاهيان قرار داده شود.
شناسه خبر : 17090 تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام « جواد اسماعیل نیا » در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ضمن تجلیل از دست اندرکاران این حرکت بسیار ارزشمند فرهنگی معنوی، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه به مدت پنج سال دبیر جشنواره علامه حلی حوزه های علمیه کشور بودم، اخبار کنگره بین المللی امام سجاد(ع) را دنبال می کردم.

 

وی افزود: هرگاه در مجامع علمی قم، سخنی از استان هرمزگان به میان آید، به طور ناخودگاه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و رشد کمی و کیفی آن طی این سال ها به اذهان خطور می کند.

 

امام جمعه شهرستان بندرلنگه عنوان کرد: طلبه ای را در دفتر به عنوان مسئول پیگیری امور مرتبط با صحیفه سجادیه در شهرستان بندرلنگه انتخاب خواهم کرد تا ضمن عملیاتی کردن پیشنهادهای دبیرخانه کنگره، به گونه ای عمل کنیم تا بندرلنگه در زمینه اجرای برنامه های صحیفه در سطح استان هرمزگان به عنوان الگو مطرح شود.

 

وی در ادامه به ارائه پیشنهاداتی جهت پربارتر برگزار شدن برنامه های کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ارائه داد و بیان کرد: با همکاری موسسات نرم افزاری، تلاش شود تا مطالب و دعاهای صحیفه سجادیه به همراه شرح آن در قالب نرم افزار تولید و در اختیار حوزویان و دانشگاهیان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام اسماعیل نیا افزود: به منظور افزودن بر غنای کنگره باید با جشنواره پژوهشی علامه حلی، جشنواره بانوی کرامت و بخش مدارج حوزه علمیه قم تفاهم نامه همکاری منعقد شود.

 

وی از استمرار بدون وقفه، توسعه در بخش های مختلف استانی، ملی و بین المللی، آزادی زندانیان و راه اندازی مرکز نیکوکاری به عنوان امتیازات ویژه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) یاد کرد و گفت: این رخداد، کاری بسیار بزرگ و اثرگذار است که محبت اهل بیت(ع) را به قلب های مردم منتقل می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین « محمد علی لبخندان »، مدیر موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه و دبیر کمیته علمی کنگره نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در کنگره دهم، خواستار تقویت بخش نخبگانی کنگره از طریق ارتباط موثر طلاب خواهر و برادر حوزه های علمیه با این رخداد مهم بین المللی شد.

 

وی افزود: برگزاری جلسه ثابت صحیفه توسط امام جمعه و اجرای طرح صحیفه خوانی در مساجد از دیگر درخواست های شورای سیاستگذاری از ائمه جمعه است.

 

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از 10 سال پیش همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادها و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور از ۱۲ تا ۲۵ محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می‌شود.