فعالیت کانون های فرهنگی هنری مصداق آیه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ» است
فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مصداق آيه «إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ» است
امام جمعه شهرستان بندرلنگه:

فعالیت کانون های فرهنگی هنری مصداق آیه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ» است

حجت الاسلام اسماعيل نيا با اشاره به نقش کانون هاي فرهنگي هنري در عمران و آباداني معنوي مساجد، گفت: فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مصداق آيه «إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ» است
شناسه خبر : 17044 تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام « جواد اسماعیل نیا » در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، اظهار کرد: فعالیت جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد مصداق آیه شریفه  «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ » است.

 

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی بنده عمران و آبادانی معنوی مساجد است، افزود: درخواستم از ستاد هماهنگی استان، توسعه کمی و کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان بندرلنگه است.

 

امام جمعه شهرستان بندرلنگه به تشریح آثار حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در مسجد پرداخت و عنوان کرد: خانواده ها باید زمینه را برای حضور جوانان در مساجد فراهم کنند تا در برابر آسیب ها واکسینه شوند.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری نیز با برنامه ریزی هدفمند و کارشناسی شده، برنامه هایی را ارائه دهند که به نیاز روز جامعه هدف به ویژه نسل جوان پاسخ داده شود.

 

حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت کانون ها، گفت: در حال حاضر 26 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد شهرستان بندرلنگه فعالیت می کنند.

 

وی افزود: یکی دیگر از ظرفیت هایی که در کنار کانون های فرهنگی هنری در حال ارائه خدمات می باشند، کتابخانه های مساجد هستند که نقش موثری در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در ادامه به تصویب اساسنامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در شورا عالی انقلاب فرهنگی اشاره و عنوان کرد: مجوز قبلی کانون ها از درجه اعتبار ساقط شده است و ضروری است که کانون ها هرچه زودتر اقدام به دریافت مجوز جدید الکترونیکی کنند.

 

وی از سامانه بچه های مسجد به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب در حوزه فعالیت کانون ها یاد کرد و گفت: همه فعالیت های کانون ها در این سامانه به ثبت می رسد و براساس آن، سرانه به حساب کانون ها واریز می شود.