جمعه های مهدوی، طرح ابتکاری کانون سقای حسین(ع) برای تحقق خواسته رهبری
جمعه هاي مهدوي، طرح ابتکاري کانون سقاي حسين(ع) براي تحقق خواسته رهبري

جمعه های مهدوی، طرح ابتکاری کانون سقای حسین(ع) برای تحقق خواسته رهبری

کانون فرهنگي هنري سقاي حسين(ع) روستاي حکمي شهرستان ميناب با اجراي طرح « جمعه هاي مهدي » به دنبال تربيت نيرو و کادرسازي در جهت تحقق خواسته هاي مقام معظم رهبري(حفظه الله) در گام دوم انقلاب است.
شناسه خبر : 16986 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان: انقلاب اسلامی ایران ريشه در باورها و اعتقاداتي دارد که موضوع مهدويت نيز در آن باورها ريشه دارد و از این رو می توان گفت که موضوع انقلاب اسلامي و موضوع مهدويت و آخرالزمان دو موضوعي هستند که در هم تنيده و در ارتباط با يکديگر مي باشند.

 

انقلاب اسلامی مهمترین و باشکوه ترین رخداد دوره معاصر در احیا و بازسازی تفکر و تمدن اسلامی است که در طول چهل سال گذشته آثار و برکات فراوانی را در سطح منطقه و جهان داشته است و رهبر معظم انقلاب بر روی یکی از محورهایی که در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید فرموده اند، تربیت نیرو و کادر سازی است.

 

هیات اندیشه ورز کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی شهرستان میناب با بهره گیری از آرا و نظرات هیات بقیه الله (عج)، پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران و اعضای هیات امنا مسجد ابوالفضل العباس(ع)، برای تحقق مطالبه رهبری در جهت کادرسازی، طرحی نو در انداخته که مورد استقبال نوجوانان روستا قرار گرفته است.

 

« جمعه های مهدی »، عنوان طرحی ابتکاری در کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) است تا طی فرایندی چندین ساله نیروهای مومن، معتقد و آشنا به مباحث مهدویت و انتظار و همچنین آگاه به مسائل روز را تربیت و به جامعه تحویل دهد.

 

« محمود صادقی »، مدیر کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) در حاشیه اجرای این طرح، گفت: کانون سقای حسین(ع) در طول سال در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... فعالیت دارد و تلاش در راستای نکوداشت مناسبت های ملی و مذهبی، احیای کارکردهای مسجد، ترویج معارف اهل بیت(ع) و تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از محورهای اولویت دار این کانون است.

 

وی از طرح « جمعه های مهدوی » به عنوان یکی از شاخص ترین برنامه های تربیتی کانون یاد کرد و به تشریح ابعاد آن پرداخت و افزود: این طرح یکی از خروجی های نشست هیات اندیشه ورز کانون در راستای تحقق فرامین رهبری است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) با اشاره به این این طرح از دو ماه قبل در کانون کلید خورد، عنوان کرد: هم اکنون شمار اعضای شرکت کننده در طرح جمعه های مهدی کانون به 40 تن رسیده است.

 

وی اضافه کرد: جامعه هدف این طرح نوجوانان 13 و 14 ساله عضو کانون فرهنگی هنری و پایگاه مقاومت بسیج روستای حکمی است.

 

« امین نعیمی »، یکی از مربیان طرح جمعه های مهدی کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) نیز گفت: نوجوانان شرکت کننده در این طرح از نماز مغرب و عشا پنجشنبه شب تا صبح روز جمعه را در حسینیه بقیه الله که در جوار مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای حکمی قرار دارد، بیتوته می کنند.

 

وی از برگزاری حلقه صالحین، نشست پرسش و پاسخ و استراحت به عنوان آیتم های شبانه طرح نام برد و بیان کرد: اقامه نماز جماعت صبح، پیاده روی، زیارت قبور مطهر شهدا و قرائت فاتحه، زیارت عاشورا، دعای ندبه و صرف صبحانه(سفره امام زمان(عج)، را از دیگر آیتم های طرح جمعه های مهدوی کانون سقای حسین(ع) است.

 

کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی شهرستان میناب، یکی از کانون های فعال استان هرمزگان در حوزه سرود است.

 

گفتنی است؛ روستای پنج هزار نفری حکمی در پنج کیلومتری غرب شهرستان میناب قرار دارد.