کانون های فرهنگی هنری زمینه رشد و آبادانی معنوی مساجد را فراهم سازند
کانون هاي فرهنگي هنري زمينه رشد و آباداني معنوي مساجد را فراهم سازند

کانون های فرهنگی هنری زمینه رشد و آبادانی معنوی مساجد را فراهم سازند

حجت الاسلام پهلواني گفت: کانون هاي فرهنگي هنري با محوريت امام جمعه بايد زمينه رشد و آباداني معنوي مساجد را فراهم سازند.
شناسه خبر : 16938 تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام « احمد پهلوانی در نشست با مدیران، ائمه جماعات و مسئولان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد پارسیان که با حضور امام جمعه این شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از اهتمام و نگاه ویژه امام جمعه شهرستان پارسیان نسبت به فعالیت کانون های فرهنگی، اظهار کرد: برگزاری چندین نشست با اعضای کانون ها موید این مطلب است.

وی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری با محوریت امام جمعه باید زمینه رشد و آبادانی معنوی مساجد را فراهم سازند، خاطرنشان کرد:.کانون های مساجد شهرستان پارسیان سال گذشته در ثبت فعالیت ها در طرح ملی فهما، عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و سرانه خوبی را نیز دریافت کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان با اشاره به کسب رتبه برتر کشور در سال گذشته توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در زمینه ارتقای شاخص های ادبی، افزود: همچنین دو کانون امام المنتظر(عج( و سیدالشهدا (ع) از این استان در رشته های دهه کرامت و نمایش به عنوان کانون های برتر کشور انتخاب شده اند که نشان از شایستگی و توانمندی کانون های مساجد استان هرمزگان دارد.

وی در ادامه بر پیگیری و تلاش کانون ها برای ثبت برنامه ها و محتواها در سامانه بچه های مسجد و کارتابل کانون، عنوان کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم، جشنواره روح مقاومت‌، سرود اربعين و مسابقات قرانی مدهامتان در سامانه بارگذاری شده که کانون ها  می توانند با مراجعه به سامانه عملکرد خود را در این حوزه ها ثبت‌ کنند و از محتواهای بارگذاري شده نظیر سرودهای اربعین  که اخیرا بارگذاری شده بهره‌مند شوند.

پهلوانی همچنین با اشاره به مصوب شدن اساسنامه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگي، تصریح کرد: شرایط برای دريافت مجوز الکترونیکی تسهیل شده است و کانون ها باید اهتمام ویژه ای برای دریافت مجوز در اسرع وقت داشته‌ باشند.

وی با بیان اینکه کانون ها همیشه به صورت مردمی و با محوریت امام جماعت فعالیت می کنند، افزود: ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان، تنها هماهنگ کننده این شبکه است و نبايد به مجموعه به عنوان صرف حمایت مالی نگاه کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: کانون هایی که در طرح ملی پارسال موفق به کسب امتیاز بالای ۸هزار شدند بین ۴۰۰هزار تا ۷میلیون تومان سرانه دریافت کردند.

وی گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان تلاش خواهد کرد که در زمینه تولید محتوا و تقویت گروه های هنری از کانون ها به صورت ویژه حمایت کند.

گفتنی است؛ در پایان از محمد رضا عبدی رابط کانون های شهرستان پارسیان توسط امام جمعه این شهرستان تجلیل به عمل آمد.