بیش از 120 وبینار و نشست ماحصل دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)
بيش از 120 وبينار و نشست ماحصل دهمين کنگره بين المللي امام سجاد(ع)

بیش از 120 وبینار و نشست ماحصل دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)

حجت الاسلام و المسلمين لبخندان گفت: دهمين کنگره بين المللي امام سجاد(ع) با بيش از 120 وبينار و نشست استاني، کشوري و بين المللي همراه بود.
شناسه خبر : 16866 تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین « محمد علی لبخندان » در دیدار با امام جمعه، جمعی از روحانیون و ائمه جماعات و رئیس حوزه علمیه شهرستان رودان، اظهار کرد: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که از 10 سال پیش در استان هرمزگان متولد شد امروز در حال تبدیل شدن به درختی است که ثمره آن را می توان در اقصی نقاط کشور و بیش از 30 کشور از پنج قاره جهان مشاهده کرد.

 

وی افزود: شورای سیاستگذاری کنگره در دهه دوم مصمم است تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها در جهت تقویت این حرکت مهم و اثرگذار در بخش های عمومی و علمی گام های اساسی بردارد.

 

مدیر موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه و دبیر کمیته علمی کنگره عنوان کرد: نشست امروز پیرو دستور رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار شده است تا از ظرفیت محققین و پژوهشگران حوزه دین برای تقویت بُعد علمی کنگره استفاده کنیم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) وارد دهه دوم شده است علما و روحانیون باید شورای سیاستگذاری این رخداد را یاری کنند تا بر قوت و قدرت این کار افزوده شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، مدیر موسسه کلام و حوزه علمیه رودان نیز گفت: ظرفیت بسیار خوب پژوهش و تحقیق در زمینه مقاله و پایان نامه در بین طلاب این شهرستان وجود دارد که می توان از آن در پیشبرد اهداف کنگره بین المللی امام سجاد(ع) استفاده کرد.

 

وی افزود: انتظار ما این است که دبیرخانه کنگره برای تقویت کارهای پژوهشی، ابتدا مجموعه ای از کتب و منابع علمی مرتبط با صحیفه سجادیه را در اختیار حوزه قرار دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین « مهدی درّی »، امام جمعه شهرستان رودان نیز گفت: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) طی 10 سال گذشته بدون تکیه به منابع مالی پایدار و یا تشکیلات بسیار گسترده، توانسته است خدمات فاخر و ارزشمندی را ارائه دهد که مایه فخر و مباهات روحانیت استان هرمزگان است.

 

وی افزود: برگزاری این گونه نشست ها مایه برکت و تقویت این رخداد مهم دینی معنوی و ارتباط دو سویه بین کنگره و مراکز علمی حوزوی می شود.