کانون های مساجد موفق‌ترین تشکل مردم نهاد هستند/ضرورت تقویت جلسات ثابت صحیفه در مساجد
کانون هاي مساجد موفق‌ترين تشکل مردم نهاد هستند/ضرورت تقويت جلسات ثابت صحيفه در مساجد

کانون های مساجد موفق‌ترین تشکل مردم نهاد هستند/ضرورت تقویت جلسات ثابت صحیفه در مساجد

حجت الاسلام و المسلمين لبخندان از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به عنوان موفق ترين تشکل مردم نهاد ياد کرد و گفت: کانون ها جلسات ثابت صحيفه سجاديه با محوريت امام جماعت را در مساجد راه اندازي و تقويت کنند.
شناسه خبر : 16864 تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین « محمد علی لبخندان » در جمع مدیران، ائمه جماعات و مسئولان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش بیکاه اظهار کرد: کار در حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگی دینی دارای ویژگی های خاص خود است.

 

وی به زمانبر بودن آثار و نتایج فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و افزود: هر نوع هزینه کرد در بخش فرهنگ، سرمایه گذاری محسوب می شود و در حال حاضر که با توجه به شرایط همه دستگاه ها با تگناهای مالی مواجه هستند طبیعی است که کانون ها نیز مشکلاتی در این زمینه دارند که با خلاقیت و درایت مدیران و اعضای نخبه کانون ها می توان این گونه چالش ها را مدیریت کرد.

 

مدیر موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه در ادامه به تشریح ویژگی های عناصر فرهنگی پرداخت و عنوان کرد: امیدواری به فضل و کرم الهی، تحرک و پویایی، حرکت کردن در مسیر استحکام پایه های اعتقادی خود و دیگران و تزریق روحیه امید و نشاط در بین نوجوانان و جوانان از شاخص ترین ویژگی های یک عنصر فرهنگی مسجدی است.

 

وی در ادامه با اشاره به انتظارات موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه و دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از کانون ها، گفت: جلسات ثابت صحیفه سجادیه با محوریت امام جماعت را در مساجد راه اندازی و تقویت کنید.

 

حجت الاسلام و المسلمین لبخندان افزود: موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه این آمادگی را دارد که اساتید برجسته را در اختیار کانون ها برای برگزاری وبینار با موضوع سیره امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه قرار دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه کانون ها باید نوجوانان عضو را به حفظ صحیفه سجادیه تشویق و ترغیب کنند، بیان کرد: تاسیس مرکز نیکوکاری امام سجاد(ع)، اجرای طرح نذر امام سجاد(ع) و وقف امام سجاد(ع) با هدف عمل به سیره و خدمات اجتماعی آن حضرت در دستور کار کانون ها قرار گیرد.