قلعه قاضی رنگ و بوی خاطرات دفاع مقدس به خود گرفت
قلعه قاضي رنگ و بوي خاطرات دفاع مقدس به خود گرفت

قلعه قاضی رنگ و بوی خاطرات دفاع مقدس به خود گرفت

شهر قلعه قاضي به يمن برخورداري از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و پايگاه هاي بسيج فعال و پويا، در روزهايي که کرونا در حال جولان دادن است، رنگ و بوي خاطرات دفاع مقدس به خود گرفت.
شناسه خبر : 16658 تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، دشمنان اسلام ناب محمدی در سال های نخست پیروزی انقلاب برای ساقط کردن آن دست به کار شدند و رژیم بعث عراق را وادار به حمله ناجوانمردانه به کشورمان کردند که با فرمان امام راحل(ره) گروه های مردمی در مساجد ساماندهی و به جبهه های نبرد اعزام شدند تا در کنار نیروهای ارتشی و سپاهی به دفاعی مقدس مشغول شوند که نتیجه آن پس از هشت سال، پذیرش شکست از سوی دشمن بود.

 

دفاع مقدس علی رغم اینکه جوانان نخبه و غیور و شجاع زیادی را از ما گرفت و خساراتی را بر زیرساخت های کشور تحمیل کرد اما دستاوردها و برکات عظیم و فراوانی را به ارمغان آورد که یکی از آنها اقتدار کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی و عزتمندی ملت فهیم و آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی است.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد امسال در آستانه چهلمین سالگی هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل های اجتماعی، برنامه های محتوایی اثرگذاری را تدارک دیده است که بخش اعظم آن در بستر فضای مجازی انجام می شود.

 

شهر قلعه قاضی از توابع شهرستان بندرعباس نیز با برخورداری از کانون های فعال و پویا، برنامه های ویژه ای را در این ایام طراحی و اجرا کرده که با استقبال خوب مخاطبان در دو بخش حضوری و مجازی روبرو بوده است.

 

« راضیه شیخی قلعه قاضی »، مدیرکانون فرهنگی هنری بهارولایت شهر قلعه قاضی از گشایش نمایشگاه مجازی دفاع مقدس به عنوان شاخص ترین برنامه این هفته کانون نام برد و عنوان کرد: این نمایشگاه در قالب یک گروه واتساپی راه اندازی شده است.

 

وی افزود: اعضای فعال کانون که در قالب مدیران این گروه فعالیت می کنند و به صورت روزانه محتواهای مرتبط با دفاع مقدس را جهت آشنایی نوجوانان و جوانان با رشادت ها و ایثارگری و ازخودگذشتگی رزمندگان و مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس در گروه بازنشر می دهند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری بهارولایت شهر قلعه قاضی،؛ غبارروبی قبور مطهر شهدای گمنام و مزار شهید حسن کریمی و دیدار با خانواده شهید حسن کریمی توسط دختران عضو کانون، اجرای رژه موتوری با همکاری پایگاه مقاومت بسیج وغبارروبی مزار شهدا توسط برادران عضو کانون به همراه امام جمعه قلعه قاضی را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.

 

وی از اجرای طرح کمک مومنانه به عنوان یکی دیگر از برنامه ها برشمرد و گفت: در این طرح بسته های غذایی و لباس بین نیازمندان توزیع شد.

 

شیخی قلعه قاضی، از اعلام فراخوان همکاری جهت تهیه مواد غذایی و پخت غذای گرم به عنوان بخش دیگری از اقدامات کانون یاد کرد و افزود: با همکاری اهالی 170 پرس غذای گرم پخت و بین فقرا و ایتام توزیع شد.

 

وی از برگزاری مسابقه تهیه کلیپ و موشن گرافی وعکس نوشته و دکلمه و نقاشی با موضوع دفاع مقدس را بخش دیگری از برنامه ها اعلام کرد.

 

« حسن تیزرو »، مدیر کانون فرهنگی هنری ولایتمداران روستای پیرچیلی بخش قلعه قاضی نیز از اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس در این کانون خبرداد و گفت: برنامه های کانون از 31 شهریور آغاز شده و تا پایان امروز ادامه دارد.

 

وی افزود: ساخت سنگر یکی از برنامه های هفته دفاع مقدس کانون ولایتمداران جهت ایجاد حال و هوای دوران جبهه و جنگ در روستای پیرچیلی است.

 

« مصطفی صفاری زاده »، مدیر کانون فرهنگی هنری بنی هاشم شهر قلعه قاضی نیز گفت: برنامه های متنوع و جذابی را در دو بخش حضوری و مجازی جهت اجرا در محله سعادت آباد تدارک دیده بودیم که در طول هفته اجرا شد.

 

گفتنی است؛ هم اکنون هزار و 57 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان هرمزگان فعالیت می کنند که قریب به 70 درصد از آنها در مناطق روستایی واقع شده اند.